پیش‌تر نیومن فایلی را از جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید منتشر کرده بود که در آن جان کلی در «اتاق وضعیت» دستور اخراجش را داده است.

در دو فایل افشاشده ادبیات بدی به‌کار گرفته نشده است؛ اما این نوارها یک واقعیت اساسی را نشان می‌دهد: در کاخ سفید دونالد ترامپ، تنها چند قاعده و قانون باقی مانده است که آنها نیز در آستانه از میان رفتن هستند.  حالا این ترس در بین سایر دستیاران به‌وجود آمده است که چه کسی ممکن است از دستگاه ضبط صوت برای ضبط مکالمات خصوصی استفاده کند. آنها این ترس را دارند که نیومن ممکن است فایل‌های بیشتری از آنها داشته باشد و او تصمیم گرفته باشد که آنها را افشا یا در مصاحبه‌های تلویزیونی از آنها رونمایی کند.

مانیگل نیومن که اخیرا در برنامه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی حضور پیدا کرده، زمانی که از او پرسیده شد آیا باید منتظر فایل‌های صوتی دیگر از او بود، جواب داد: «نمی‌دانم، باید بروم ببینم. من انتظار دارم که آنها به‌دنبال تلافی باشند و من عقب بکشم و منتظر بمانم.»

تعداد فایل‌هایی که نیومن دارد و محتوای آنها فعلا به شکل یک راز است. فایل‌هایی که وی تاکنون افشا کرده، بسیار شوک‌آور است، برای اینکه آنها توسط کارکنان کاخ سفید تهیه شده‌اند.  در این راستا یکی از مقامات کاخ سفید می‌گوید: بدبینی بین کارکنان کاخ سفید به شدت افزایش یافته است. همه به همدیگر مشکوک هستند که شاید درحال ضبط کردن صدایشان هستند.

مقامات کاخ سفید می‌گویند که ممکن است کاخ سفید به قانون متوسل و مانع از انتشارشان شود، با این حال باز هم کاخ سفید هیچ راهی ندارد تا بداند نیومن چند فایل صوتی دارد. در این راستا مقامات کاخ سفید نگفته‌اند که چه موانع قانونی می‌تواند مانع انتشار آنها شود. چندین دستیار ارشد کاخ سفید روز دوشنبه تصریح کردند که احتمالا نفرات دیگری هم وجود داشته که راه نیومن را رفته و فایل‌های صوتی داشته باشند. البته این شیوه خود ترامپ بوده است. او زمانی که به‌عنوان یک تاجر فعالیت می‌کرده از این راهکار برای غلبه بر رقبای خود استفاده می‌کرده است. حالا این سوال پیش آمده است که آیا استفاده ترامپ در اتاق بیضی شکل از دستگاه‌های ضبط‌کننده، موجب شده است تا این رفتار تقویت شود و برخی از کارکنان از این شیوه مشابه استفاده کنند.

ترامپ پیش‌تر گفته بود که صحبت‌های جیمز کومی را در اتاق بیضی شکل ضبط کرده است؛ اما تاکنون از آنها برای مقابله با رئیس سابق اف‌بی‌آی استفاده نکرده است.  یکی از مقامات دولتی روز دوشنبه گفت که این اعتقاد در بین مقامات کاخ سفید وجود دارد که فایل‌های ضبط شده توسط نیومن مشکل امنیتی ندارند و گفت‌وگوهای وی با جان کلی در «اتاق وضعیت» حاوی مکالماتی نبوده که منافع ملی را به خطر بیندازد. دستیاران و نیروهای کاخ سفید حق ندارند که با خود در اتاق وضعیت وسایل الکترونیکی بیاورند و آنها مجبورند گوشی‌ها و سایر وسایل خود را در یک باکس بیرون از اتاق بگذارند. استفاده نیومن در چنین شرایطی از دستگاه شنود، ناقض یک توافق در کاخ سفید بوده است؛ اما تبعات قانونی به همراه ندارد.

نیومن که اخیرا کتابی هم درباره حضور خود در کاخ سفید داشته دست به افشاگری‌های دیگری هم زده است. نیومن در کتابش کارزار انتخاباتی ترامپ را متهم کرده است که در آن گفته شده بود در ازای دریافت ۱۵ هزار دلار در ماه هیچ اطلاعاتی را نباید افشا کنند. دیگر کارکنان بخش غربی (اداری) کاخ سفید دریافت‌های مشابه داشته‌اند. به‌عنوان مثال کیث شیلر، محافظ طولانی‌مدت ترامپ و مدیر دفتر عملیاتی وی هر ماه تا سال ۲۰۲۰ به دلیل مشاوره‌ای که به دفتر کمیته ملی جمهوری‌خواهان می‌دهد، مبلغ ۱۵ هزار دلار دریافت خواهد کرد. البته هنوز معلوم نیست که او این رقم را به خاطر سوگندی که در دوران کارزار انتخاباتی ترامپ داشته دریافت می‌کند یا نه. البته ترامپ در یک توییت اعلام کرده است که اماراسای حواس پرت، خود این تعهد نامه را امضا کرده است.