این مقام ارشد که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت: «با وجود مذاکرات روزهای یکشنبه و دوشنبه میان مقامات آمریکایی و کره‌شمالی، هنوز زمان تحویل و تعداد دقیق اجسادی که قرار است به آمریکا بازگردانده شوند، مشخص نیست.» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از نشست تاریخی ۱۲ ژوئن سال‌جاری میلادی با کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی که با هدف ترغیب پیونگ‌یانگ برای کنار گذاشتن تسلیحات اتمی‌اش برگزار شد، اعلام کرد که کیم‌جونگ‌اون با بازگرداندن بقایای اجساد هزاران سرباز آمریکایی که در جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کشته شدند، موافقت کرده است. ترامپ متعاقبا اعلام کرد که بقایای ۲۰۰ سرباز آمریکایی درحال‌حاضر ارسال شده اما تاکنون بقایای جسد هیچ‌یک از آنها تحویل داده نشده است.

مقامات آمریکا و کره‌شمالی روز یکشنبه و مجددا روز دوشنبه برای مذاکره درخصوص این مساله در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند. مقام آمریکایی مذکور گفت: «نخستین نشست در ابتدا برای پنج‌شنبه ۱۲ ژوئیه (۲۱ تیر) برنامه ریزی شده بود اما مقامات کره‌شمالی در آن نشست شرکت نکردند. این مساله نشان داد که این روند قرار است یک آغاز کند داشته باشد و بعید است آنطور که ما تلاش می‌کنیم تا بقایای هزاران تن از مردم سرزمینمان را به وطن بازگردانیم این روند سریع‌تر یا آسان‌تر برگزار شود.» براساس گزارش رسانه‌های کره‌جنوبی، نیروهای آمریکایی ماه گذشته حدود ۱۰۰ تابوت چوبی را به منطقه غیرنظامی بین دو کره آوردند تا برای تحویل بقایای اجساد سربازان آمریکایی آماده باشند.

با این حال، برخی معتقدند جمعه ۲۷ جولای (۵ مردادماه) اولین اجساد تحویل مقامات آمریکایی خواهد شد اما برخی منابع که با این فرآیند آشنا هستند اعلام کردند که این تاریخ هنوز قطعی نشده است. پنتاگون هنوز هیچ اظهارنظر رسمی مطرح نکرده اما گفت که مذاکرات روز دوشنبه قرار است برای هماهنگی انتقال بقایای اجسادی که درحال‌حاضر در کره‌شمالی جمع‌آوری شده‌اند و آغاز عملیات میدانی در کره‌شمالی ادامه یابد. حدود ۷۷۰۰ پرسنل نظامی آمریکا از زمان جنگ کره‌شمالی همچنان مفقودالاثر هستند؛ جنگی که آمریکا در جریان آن کنار کره‌جنوبی علیه کره‌شمالی مبارزه کرد.