یک رسانه آمریکایی افشا کرد پنتاگون طرحی دارد که هدف آن نابود کردن موشک‌های اتمی رقبا و دشمنان آمریکا پیش از شلیک یا بلافاصله پس از جدا شدن از سکوی پرتاب است.

بر این اساس این سند مربوط به سال ۲۰۱۷ که از طبقه‌بندی خارج شده و پایگاه «دیلی بیست» به آن دست یافته، آمریکا با عملیات سایبری و جنگ الکترونیک حمله‌هایی را علیه سامانه‌های کنترل موشک‌های دشمن انجام می‌دهد.

این وبگاه در ادامه به نقل از کارشناسان این اقدام آمریکا را به صورت ویژه متوجه کره شمالی دانست و نوشت: در صورت شکست مذاکرات آمریکا با کره شمالی در دوازدهم ژوئن، شاید این گزینه در دستور کار پنتاگون قرار گیرد.

«آلکساندرا بل» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در امور اشاعه سلاح‌های اتمی معتقد است که این نقشه پنتاگون اقدامی برای موجه نشان دادن حمله احتمالی به موشک‌های کره شمالی است.

«کینگ‌استون ریف» مدیر انجمن «کنترل تسلیحاتی» گفت «موشک‌های کره شمالی و شاید ایران» ممکن است از اهداف این برنامه باشند.

سندی که دیلی بیست منتشر کرده، این روش را بیشتر از بعد حقوقی و قانونی مورد بررسی قرار داده و صحبت چندانی درباره نحوه اجرای آن نکرده است. بر اساس این سند، دستور «حمله پیش‌دستانه» به موشک‌های مهاجم باید از سوی بالاترین سطح دولت یعنی رئیس‌جمهور و در شرایطی که حمله موشکی به آمریکا قریب‌الوقوع باشد صادر شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.