این حزب خواستار یک قیام وطن‌پرستانه برای نجات یونان از توفان نولیبرالی و حمایت در راستای محافظت از دارایی‌ها و شرکت‌های کوچکی است که به‌خاطر سیاست‌های غیررسمی در معرض خطر قرار دارند. این حزب همچنین مدافع یک دولت قوی است که می‌تواند قاطعانه برای محافظت از استانداردهای حداقلی زندگی، آزادی، دسترسی به کالاها و نیازهای اساسی یا دفاع از کشور، امنیت شهروندان، دسترسی بی‌وقفه به منابع علم و دانش و تحصیل و بیمه‌ ابتدایی پزشکی و مراقبت‌های اجتماعی مداخله کند. امنیت ملی همچنین در دستور کار آنل جایگاه بالایی دارد.   

با وجود تفاوت میان لائوس، سپیده طلایی و آنل اما به‌نظر می‌رسد همگی رویکردهای مشترکی به‌ویژه در مورد مساله مهاجرت، مشارکت در گفتمان امنیتی‌سازی و ادبیات ترس علیه «دیگری» دارند. به هر روی، اگرچه به‌نظر می‌رسد لائوس و آنل از توانایی متمایز ساختن ادبیات افراطی‌شان براساس اصول قابل تشخیص دولت و ملت در مورد هویت جمعی حول ناسیونالیسم برخوردارند اما به‌نظر می‌رسد سپیده طلایی افراطی‌تر باشد. یک چیز مشترک که در مصاحبه‌هایمان با نمایندگان لائوس و آنل همچنان نمایان بود اصرار آنها بر تمایزگذاری میان عبارت‌های «ناسیونالیسم» و «میهن‌پرستی» است و ادعا می‌کنند که آنها میهن‌پرست هستند نه ناسیونالیست. همان‌طور که یکی از اعضای فعال حزبی لائوس به ما گفت: «حزب ما اساسا یک حزب میهنی است و من عبارت «ناسیونالیست» را به‌کار نمی‌برم زیرا کلمه «ناسیونالیسم» به خودی خود از سوی ما انسان‌ها به منزله داشتن معنایی سیاه تفسیر می‌شود. ما حزبی میهنی هستیم، نگران کشورمان هستیم و می‌خواهیم توسعه‌یافته‌تر شود و از عصر تاریکی به در آید. ما حزبی هستیم که بیش از هر چیز به شهروند یونانی... فرد متوسط... زارع اهمیت می‌دهد. ما به تحصیل علاقه‌مند هستیم... می‌خواهیم هم عملی و هم شفاهی آزاد باشیم [می‌خندد]. ما میهن‌پرست هستیم... حال عبارت «میهن‌پرست» هر معنایی می‌خواهد بدهد.»

این دیدگاه‌ها مطابق است با تحلیل «کوسترمان» [Kosterman] و «فشباخ» [Feshbach] که براساس آن ناسیونالیسم نمایاننده جنبه منفی «ارزیابی مثبت درون گروهی» [in-group] است زیرا شامل این دیدگاه می‌شود که فلان کشور برتر از دیگری است بنابراین باید غالب/ مسلط باشد. با این حال، میهن‌پرستی به‌عنوان جنبه‌ای ضرورتا ارزشمند ادراک می‌شود زیرا نمایاننده احساس وابستگی به کشور خاص است. بر خلاف لائوس و آنل، سپیده طلایی از سوی مقام‌های قضایی یونان با برند سازمان تبهکار و مجرم معرفی شده که رهبرانش در سپتامبر ۲۰۱۳ دستگیر شدند. از نظر سیاسی، سپیده طلایی همچنین به‌عنوان یک سازمان سیاسی نولیبرال، فاشیست، نژادپرست و بیگانه‌هراس مشخص می‌شود هرچند این حزب به‌طور رسمی این برچسب‌ها را رد می‌کند و خود را یک حزب ناسیونالیستی مبتنی بر حمایت مردمی معرفی می‌کند. با این حال، همان‌طور که یک حامی ایدئولوژیک سپیده طلایی بیان کرد «نباید تمرکز را بر برچسب‌زنی‌هایی مانند نازی جدید یا نازی قدیم قرار داد بلکه باید بر سوسیالیسم ملی تمرکز کرد که ایدئولوژی اصلی سپیده طلایی است.» افزون بر این، عبارت «سوسیالیسم ملی» از سوی اکثریت مصاحبه‌شوندگان سپیده طلایی در راستای تبیین ایدئولوژی حزبی‌شان به‌کار گرفته شد اما از آلمان نازی برید. چنانکه یکی از مصاحبه‌شوندگان خاطرنشان می‌سازد: «به هیچ شکلی ما قابل شناسایی با نازی‌ها نیستیم زیرا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما با آنها می‌جنگیدند.

نازی برای ما نمایاننده سلطه خارجی است. ما هر چیز خارجی را از هر جا آمده باشد رد می‌کنیم زیرا تهدیدی بر حاکمیت یونان است.»  کنشگر دیگر سپیده طلایی اظهار کرد: «می‌توان گفت که ایدئولوژی حزب سوسیالیسم ملی است اما از آنجا که متاسفانه در تاریخ سیاسی مدرن، اروپا آموخت که بگوید سوسیالیسم ملی همان چیزی است که هیتلر در آلمان انجامش داد. آشکارا برخی عناصر مشترک وجود دارند. اما در هر صورت، ما با آنها به یک دلیل ساده قابل شناسایی نیستیم: آنها آلمانی‌های دهه ۳۰ هستند و ما یونانی‌های سال ۲۰۱۰.» تاجایی که به آنل مربوط است، تمام مصاحبه‌شوندگان هرگونه ارتباط با خانواده راست افراطی را منکر شدند. تعداد قابل‌توجهی از مصاحبه‌شوندگان- وقتی پای طیف چپ و راست در زندگی سیاسی یونان به میان می‌آید- آنل را در سوی چپ حزب محافظه‌کار «دموکراسی جدید» قرار می‌دهند.

وقتی از این می‌پرسیم که آیا آنل حزبی ناسیونالیست است یا خیر، به‌نظر می‌رسید که مصاحبه شوندگان، مانند حامیان لائوس، ترجیح می‌دادند که بیش از آنکه ناسیونالیست شناخته شوند با برچسب میهن‌پرست شناسایی شوند؛ این به این خاطر است که ناسیونالیسم با خانواده راست افراطی مرتبط بوده است.  سپیده طلایی می‌تواند به‌عنوان «حزب پوپولیست اکثریتی هویت‌گرا»یی شناسایی شود که «هویت» اکثریت مانند اقوام یونانی [ethnic Greeks] را در متن و بطن کار خود قرار می‌دهد. این حزب فقط مدعی نمایندگی یونانی‌ها است و مدعی دفاع از آنها در برابر تهدیدات خارجی نسبت به هویت‌شان است: «دیگری» و «نخبگان.» نمایندگان پارلمانی سپیده طلایی اغلب نخبگان قدرتمند را به حمایت یا تبانی با «دیگری» متهم می‌کنند. این می‌تواند به یک «ضدنخبه‌گرایی» قوی منجر شود.

ایده‌هایی درباره خودبازنمایی [Self-representation]

در مورد لائوس، نشانه [insignia] حزب چیزی بیش از یک لوگوی ساده است؛ این نشانه یا لوگو در مورد پیام سیاسی‌اش، نامش و شخصیت‌هایش است. براساس ماده ۴ مانیفست لائوس «نام این حزب LA.OS است» به معنای «مردم.» نماد حزب هم مشتمل است بر چهار فلش سفید که از میان هم عبور می‌کنند با یک زیتون سبز در وسط. این فلش‌ها و تاج زیتونی در یک مربع لاجوردی تعبیه شده درحالی‌که کل این مربع در احاطه دایره‌ای قرمز رنگ است. این نماد به سنت ارتدوکسی یونان اشاره دارد چنانکه برخی از مصاحبه‌شوندگان‌مان مطرح کردند؛ این اشاره مستقیمی است به صلیب، رنگ‌های آبی و سفید پرچم یونان و رنگ قرمزی که نشانه ضرورت برخی تغییرات انقلابی در سیاست یونان است. تاجی که در وسط قرار دارد به گذشته باشکوه یونان اشاره دارد که یادآور و بازمانده یونان باستان است.