با این توصیف، این رویکرد محافظه‌کارانه ملی حزب با ترکیب درخواست برای اقدامات سخت‌تر در مورد مهاجرت و حمایتش از مشارکت برای وطن‌پرستی و ارزش‌های کلیسای ارتدوکس یونان بود که آنل را در طیف سیاسی راست افراطی یونان قرار داد. در «مرامنامه ایدئولوژیک» لائوس که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، تاسیس حزب به منزله رعایت نیازی تاریخی برای پرداختن به نیازهای ملت معرفی می‌شود و «خودمختاری» حزب تاکید می‌کند که این حزب یک حزب یونانی است و بر منافع بلندمدت کشور و مردم یونان تمرکز دارد. به همین ترتیب، سیاست‌هایش ملهم از «روح، ارزش‌ها و فرهنگ یونانی» است. اولویت اصلی‌اش همانا احیای حاکمیت مردم و سرنگونی «وضع فاسد موجود» است.   

ادبیات سیاسی آنل نه تنها عمدتا بر خاتمه «برنامه تعدیل اقتصادی» (که به «یادداشت اول» هم معروف است و از سوی دولت پاسوک در سال ۲۰۱۰ امضا شد) متمرکز است، بلکه شامل عناصری از ناسیونالیسم قومی و میهن‌پرستی، پوپولیسم، بیگانه‌هراسی و ضدلیبرالیسم می‌شود که ردشان را می‌توان در احزاب مشابه راست افراطی در تمام اروپا ردیابی و رصد کرد. در آغاز به‌کار رسمی این حزب در سال ۲۰۱۲، بیان شد که این حزب با خشم و نفرت شهروندان یونانی که به‌خاطر بحران اقتصادی و سیاست‌های دولت شکل گرفته است شناخته می‌شود. برای آنل، مذاکرات و توافقاتی که رخ داد غیرقانونی هستند؛ مذاکرات و توافقاتی که حامی استدلال برای کسب عدالت و مجازات کسانی است که «به لحاظ سیاسی، قانونی و اجتماعی» مسوول مشکلات و بحران اقتصادی کشور هستند. افزون بر این، این حزب خواستار یک قیام وطن‌پرستانه برای نجات یونان از توفان نولیبرالی و حمایت در راستای محافظت از دارایی‌ها و شرکت‌های کوچکی است که به‌خاطر سیاست‌های غیررسمی در معرض خطر قرار دارند. بنابراین از آنل تا انتخابات ملی ژانویه ۲۰۱۵ سخن می‌گوییم یعنی زمانی که این حزب با سیریزا ائتلاف تشکیل داد. اگرچه این حزب تاکنون مانیفست خود را تغییر نداده، اما واقعیت این است که دولتی تشکیل داده، آن هم با حزبی که تسلیم اصلاحات نولیبرالی که اروپا درخواست کرده شده تا با گریکزیت از منطقه یورو مواجه نشود.

این حزب همچنین مدافع یک دولت قوی است که می‌تواند قاطعانه برای محافظت از استانداردهای حداقلی زندگی، آزادی، دسترسی به کالاها و نیازهای اساسی یا دفاع از کشور، امنیت شهروندان، دسترسی بی وقفه به منابع علم و دانش و تحصیل و بیمه‌ابتدایی پزشکی و مراقبت‌های اجتماعی مداخله کند. امنیت ملی همچنین در دستور کار آنل جایگاه بالایی دارد. همان‌طور که در مانیفست ۲۰۱۳ بیان شد، خط رسمی حزب تقویت جنبه‌هایی از دفاع ملی «با استفاده حداکثری از تمام بازیگران بومی و بین‌المللی است مانند موضع ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیکی‌یونان، دیپلماسی نظامی، شبکه امنیت بین‌المللی و سازمان‌های همکاری» (سازمان ملل، ناتو، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، سازمان امنیت و همکاری در اروپا و غیره). با باوری عمیق به کلیسای ارتدوکس یونان و ارزش‌های یونانی، خانواده و تحصیل، این حزب مخالف چندجانبه‌گرایی فرهنگی [multiculturalism] بوده و خواستار سیاست‌های ضدمهاجرتی بوده و اهمیت تاریخ یونان و فرهنگ این کشور را برجسته می‌سازد. تفاوت‌های ملی، قومی، فرهنگی و مذهبی به منزله تهدیدی برای ملت و هویت یونانی تصور می‌شود.

پیشنهادهای «سپیده طلایی» طیف وسیعی از مسائل و مشکلات سیاسی یونان را پوشش می‌دهد. در اصل، این حزب توافقات غیررسمی و توافق بر سر وام که این کشور به آن متعهد است را تقبیح کرده و به این وعده وفادار مانده است. در مانیفست سال ۲۰۱۲، حزب «سپیده طلایی» بیان کرد که در خط مقدم کشمکش علیه «قوم‌کشی غیررسمی» [ethnocide Memorandum] قرار داشته و بر مخالفت خود با «تغییرات جمعیتی از طریق هجوم میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی و انحلال جامعه یونانی تاکید می‌ورزد که به‌طور سیستماتیک از سوی احزاب تشکیلات به اصطلاح چپ دنبال می‌شود.» در مقابل، این حزب یک سیاست ملی را برای پرداختن به بحران خروج پیشنهاد می‌دهد و بر اهمیت «تقلا برای یونانی که به یونانی‌ها تعلق دارد» تاکید می‌ورزد. برای سپیده طلایی «ناسیونالیسم تنها انقلاب مطلق و راستین است، زیرا تولد ارزش‌های اخلاقی، مناسکی و اجتماعی جدید را دنبال می‌کند.» این حزب فعالیت چندملیتی‌ها در کشور را برجسته می‌سازد که در جست‌وجوی برآوردن نیازهای خود و نه منافع ملی هستند و به‌دنبال بازتعریف منطقه ویژه اقتصادی (EEZ) هستند.  مهاجران غیرقانونی، جرم و امنیت مسائل مهمی برای سپیده طلایی بوده است. این حزب خواستار اجرای فوری قوانین برای دیپورت کردن تمام مهاجران غیرقانونی است و پیشنهاد دیپورت مجرمان خارجی را با توافقات میان- دولتی و اجرای مجازات آنها در کشورهای خودشان مطرح می‌کند و خواستار بازسازی سیستم زندان و نوسازی زندان‌ها با تقسیم آشکار در نوع و شدت جرائم است.