رئیس‌جمهور آمریکا در این توئیت، همچون چند توئیت پیشین خود، برای اشاره به رهبر کره‌شمالی از اصطلاح «مرد کوچک موشک‌پران» استفاده کرده و در عین حال رکس تیلرسون را با عبارت وزیر خارجه «فوق‌العاده ما» ستوده است.

 ترامپ در توئیت دیگری نیز به وزیر خارجه‌اش توصیه کرد انرژی خود را حفظ کند و تاکید کرد: «ما آنچه را که باید انجام خواهیم داد.» در همین حال رویترز اظهارات یک مقام ارشد آمریکایی را در توضیح اظهار نظر اخیر دونالد ترامپ منتشر کرده که در آن تاکید شده در شرایطی که کره‌شمالی دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زند، رئیس‌جمهور آمریکا فکر نمی‌کند زمان برای گفت‌وگو با مقام‌های این کشور مناسب است. این مقام ارشد دولت ترامپ که اسمی از او برده نشده، همچنین گفته است که کانال‌های ارتباطی موجود میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، به منظور تضمین بازگرداندن اتباع زندانی آمریکا در کره‌شمالی برقرار است. ترامپ در عین حال ساعتی بعد هم در توئیتی تاکید کرد: «مهربانی با مرد موشک‌پران برای ۲۵ سال بی‌نتیجه بوده است. کلینتون، بوش و اوباما در این زمینه ناموفق بودند اما من شکست نخواهم خورد.» روز شنبه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، در پکن به خبرنگاران گفته بود که چند کانال ارتباطی مستقیم میان ایالات‌متحده و کره‌شمالی وجود دارد و آمریکا در حال بررسی تمایل پیونگ‌یانگ به گفت‌وگو است. او همچنین با رد دخیل بودن چین در برقراری چنین ارتباط‌هایی، تصریح کرده بود که ما مستقیما راه‌های ارتباطی خود را داریم. این سخنان البته با بیانیه وزارت خارجه آمریکا تکمیل شد که در آن تصریح شده است به‌رغم وجود این راه‌های ارتباطی مقام‌های کره‌شمالی رغبتی به گفت‌وگو در مورد خلع سلاح هسته‌ای نشان نداده‌اند.

گرچه مقام‌های آمریکایی در هفته‌های گذشته پس از آزمایش‌های موشکی پی در پی و نیز آزمایش هسته‌ای اخیر پیونگ‌یانگ با لحنی قاطع از لزوم حل بحران کره‌شمالی و نیز احتمال توسل به همه گزینه‌ها سخن گفته‌اند، اما همزمان بر لزوم پیگیری حل این بحران از طریق دیپلماتیک تاکید کرده‌اند. در این زمینه پیش‌تر دونالد ترامپ تاکید کرده که گزینه نظامی در مورد کره‌شمالی اولویت ندارد، اما چنانچه آمریکا از چنین گزینه‌ای استفاده کند، نتیجه آن ویرانگر خواهد بود. آمریکا توقف آزمایش‌های موشکی را پیش‌شرط مذاکره با این کشور عنوان کرده است و وزیر دفاع آمریکا نیز گرچه در مورد «واکنش گسترده نظامی» به هرگونه تهدید کره‌شمالی هشدار داده است، اما تاکید کرده که در برخورد با کره‌شمالی گزینه دیپلماتیک مد نظر است.