ایرنا: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان باید محصولات خود را با قیمت‌های پایین‌تر در اختیار مردم قرار دهند و حتی قیمت‌ها باید کمتر از قیمت مصوب شورای رقابت باشد. رضا رحمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت خودرو در شان مردم نیست هر چند در مقایسه با گذشته شاهد پیشرفت‌هایی بوده‌ایم؛ اما وضعیت موجود راضی‌کننده نیست.وی، ایمنی، تنوع و قیمت خودرو را ازجمله مشکلات موجود در این صنعت عنوان و تاکید کرد مجلس باید از این صنعت حمایت کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین گفت: در این راستا در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان یادآور شده‌ایم که وضعیت خودرو باید بهتر از شرایط موجود باشد. رحمانی خاطرنشان کرد: دیگر قابل‌قبول نیست خودروهایی که در دنیا از رده خارج شده‌اند در کشور تولید شوند، چرا که ما به معنای واقعی کلمه خودروساز هستیم و باید خودروهایی را که در اروپا نیز تولید می‌شود در داخل کشور تولیدکنیم به‌ویژه اینکه در ایران زیرساخت‌های آن وجود دارد.وی ادامه داد: در این نامه اعلام کردیم که باید به تولید داخلی توجه شود، اما نباید از کیفیت، تنوع و قیمت غفلت شود. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در صنعت خودرو زحمات زیادی کشیده شده؛ اما همچنان در بخش کیفیت مشکل داریم و اتفاقا خودروسازان باید مطالبات مردم را در مورد کیفیت و قیمت به‌عنوان حمایت از خودروسازی تلقی کنند.

رحمانی همچنین درباره تعیین فرمول قیمت خودرو ازسوی شورای رقابت گفت: شورای رقابت با توجه به انحصاری و دولتی بودن خودروسازی، یک ابزار قانونی است و در این باره نقش اساسی ایفا می‌کند. نظر این شورا در تعیین فرمول جدید قیمت‌های خودرو قانونی و فصل‌الخطاب است.وی همچنین نقش واسطه‌ها و دلالان را در تعیین قیمت خودرو در بازار قطعی عنوان کرد و افزود: متاسفانه این مساله به‌ویژه در بخش فروش دیده می‌شود. ما دچار بی‌برنامگی و رانت در این بخش هستیم، هر چند راهکار واقعی این است که تیراژ تولید را بالا ببریم تا مشکل قیمت حل و به این ترتیب دلال بازی و واسطه‌گری برچیده شود. وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا شورای رقابت از بخشی از گزارش تحقیق و تفحص صنعت خودرو انتقاد کرده و آن را قبول ندارد، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم؛ اما تحقیق و تفحص ابزار قانونی در اختیار مجلس است و نیازی به قبول داشتن یا نداشتن این شورا ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو کشور هفته آینده در صحن قرائت می‌شود و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد.