پورشه عقب‌نشینی کرد

شرکت خودروسازی پورشه چشم‌انداز فروش و سودآوری خود را به دلیل کمبود غیرمنتظره عرضه آلیاژ آلومینیوم کاهش داد، مساله‌ای که سبب شد سهام این سازنده خودروهای اسپرت آلمانی در پنج‌درصد کاهش یابد.

این خودروساز گفت که اکنون انتظار دارد فروش بین ۳۹میلیارد تا ۴۰میلیارد یورو (۴۶.۵۶میلیارد دلار) در بحبوحه طغیان در یکی از تاسیسات تولید آلومینیوم عرضه شود. پورشه پیش از این انتظار داشت که درآمدی بین ۴۰ تا ۴۲میلیارد یورو داشته باشد.

کمبود عرضه بر تولید تمام سری‌های خودرویی که پورشه تولید می‌کند تاثیر گذاشته و احتمالا می‌تواند منجر به توقف تولید یک یا چند سری خودرو شود. این خودروساز گفت: انتظار می‌رود تاخیر در تولید و تحویل خودرو در ادامه سال به طور کامل جبران نشود. طبق اعلام پورشه، این شرکت اکنون شاهد بازدهی فروش بین ۱۴ تا ۱۵درصد برای سال است که نسبت به پیش‌بینی قبلی ۱۵ تا ۱۷درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا از رویترز، اطلاعیه پورشه در شرایطی صادر شده که این شرکت با تقاضای اندک در چین مواجه است و تحویل جهانی‌اش در نیمه اول سال هفت‌درصد افت کرده است. پورشه امسال نیز با فروش کم خودروهای الکتریکی مقابله می‌کند.