عرضه بوگاتی جدید در 2026

قرار است ۲۵۰ دستگاه از توربیون با قیمت پایه سه‌میلیون و ۸۰۰هزار یورو (چهارمیلیون و صدهزار دلار) تولید شود. با این قیمت توربیون گران‌ترین خودرویی است که به صورت سری در جهان تولید می‌شود.

بوگاتی برای نیرو دادن به توربیون از ترکیب یک موتور شانزده سیلندر بنزینی و سه موتور الکتریکی استفاده کرده که در مجموع ۱۸۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کنند. این اولین بار است که این کارخانه برای محصولاتش از موتور هیبرید-الکتریکی استفاده می‌کند. بوگاتی می‌گوید که توربیون می‌تواند تا ۶۰ کیلومتر با نیروی باتری حرکت کند.

حداکثر سرعت توربیون ۴۴۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده، اما ماته ریماک، مدیر کارخانه، می‌گوید توان خودرو بیشتر است. در‌حال‌حاضر سرعت سریع‌ترین مدل بوگاتی شیرون ۴۸۲.۸کیلومتر در ساعت است و انتظار می‌رود مدل‌هایی از توربیون از این هم سریع‌تر باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودروی موردنظر دو ثانیه است و بوگاتی می‌گوید توربیون در کمتر از پنج ثانیه سرعتش به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

گروه فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۱ نیمی از سهام بوگاتی را به شرکت ریماک، سازنده سوپرکارهای الکتریکی فروخت. هنگام اعلام این معامله تصور می‌شد بوگاتی هم به یک خودروساز الکتریکی تبدیل خواهد شد. آن زمان ایده کارخانه برای جانشین شیرون یک شاسی‌بلند کوپه بود. اما پس از آمدن ماته ریماک این پروژه لغو شد و توربیون جایش را گرفت. ماته ریماک می‌گوید بوگاتی به این زودی‌ها خودروی کاملا الکتریکی تولید نخواهد کرد. به گفته او ساخت استادانه خودرو با دست و سابقه کارخانه از ارزش‌هایی است که بوگاتی را تعریف می‌کند و موتور شانزده‌سیلندر بنزینی با این ارزش‌ها همخوانی دارد.بوگاتی ماه گذشته پانصدمین و آخرین دستگاه شیرون را تولید کرد. این خودروساز پیش از آغاز تولید توربیون باید سفارش‌هایی را که برای دو مدل بولید و میسترال گرفته تحویل دهد. به گفته کارخانه اولین دستگاه توربیون در سال ۲۰۲۶ به مشتری تحویل داده خواهد شد.