حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره واردات خودرو، گفت: مجلس یازدهم با توجه به ناترازی در تولید و عرضه و تقاضای بازار خودرو و افزایش غیرمتعارف قیمت این کالا، در قانون ساماندهی صنعت خودرو مجوز واردات را صادر کرد. نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه پس از قانون ساماندهی صنعت خودرو دولت محدودیتی در واردات خودرو نداشت اما نمایندگان برای جلوگیری از هر بهانه‌ای، واردات خودروهای کارکرده با عمر ۵ سال را نیز به تصویب رساندند تا هر شخص حقیقی و حقوقی امکان واردات داشته باشد.

وی اضافه کرد: واردات خودرو علاوه بر اینکه ناترازی عرضه و تقاضا را از بین می‌برد، از نظر بار روانی نیز بر قیمت خودرو در بازار اثرگذار است که کاهش قیمت‌ها پس از تصویب این قانون، گواهی بر این ادعاست؛ اما متاسفانه دولت تاکنون به این موضوع توجه جدی نداشته است و همین اقدام نیز بستر افزایش قیمت را فراهم کرده است. این بی توجهی آسیب جدی به بازار خودرو دارد. این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه راهکار کاهش التهاب این حوزه مشخص است، تصریح  کرد: حتی نمایندگان برای جلوگیری از طرح بهانه‌هایی مانند نبود منابع ارزی، پیشنهاد استفاده از منابع ارزی خارج از کشور را دادند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس فرصت مناسبی برای دولت جهت ساماندهی بازار خودرو و تامین خودروی اقتصادی فراهم کرد، افزود: در حال حاضر بهانه‌ای برای طفره رفتن از اجرای قانون وجود ندارد و مجلس حتما پای مصوبه خود خواهد ماند و اگر دستگاه‌های اجرایی مسوول، اقدامات لازم برای اجرای این قانون را انجام ندهند، مسوول وضعیت هستند.