بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد این خودرو یک هات‌هچ الکتریکی الهام‌گرفته از خودرو‌های ویژه مسابقه است که به نسل بعدی نیسان میکرا اشاره دارد. این خودروی جدید مفهومی، همانطور ‌که از اسمش مشخص می‌شود، مجموعه جدیدی از مفاهیم هایپر را ارائه می‌کند، زیرا نیسان می‌خواهد هیجان شدیدی را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. باید توجه داشت که هرکدام از محصولات نیسان به طور مجزا شخصیت نمادین خود را داشتند و ویژگی‌های سفارشی‌شده‌ای دارند. سخنگوی شرکت نیسان در این رابطه می‌گوید که Hyper Urban با ویژگی‌هایی خیره‌کننده و قابلیت‌های عجیب‌و‌غریبی طراحی شده است که یک بیانیه جسورانه محسوب می‌شود و در‌عین‌حال به ‌طور موثر با محیط خود ترکیب می‌شود. به عنوان مثال، بدنه این خودرو در سایه طیف رنگی خاصی از زرد رنگ‌آمیزی شده است که با توجه به زاویه تابش نور به آن تغییر رنگ می‌دهد، در‌حالی‌که در‌های ویژه‌ای در جلو و عقب این محصول دیده می‌شوند.

این خودرو همچنین مجهز به لاستیک‌های پهن چشم‌نوازی است که ظاهر اسپرت آن را کامل می‌کند. گفته می‌شود در فضای داخلی این خودرو از مثلث‌های کالیدوسکوپیک الهام گرفته شده و بخش مدیای آن دارای صفحه ابزار قابل‌تنظیم و نمایشگر اطلاعات سرگرمی است. از سوی دیگر صندلی‌های جلوی این خودرو به سمت عقب می‌چرخند تا یک چیدمان مبل به سبک سالنی ایجاد کنند. Hyper Urban با تاکید بر تمرکز بر پایداری خود، از نظر تئوری می‌تواند با به‌روزرسانی‌های معمولی سخت‌افزار و نرم‌افزار، تغییر یافته و حتی دارای یک پانل ابزار قابل‌جابه‌جایی است که می‌توان آن را در صورت نیاز برای میزبانی از آخرین فناوری گرافیکی تعویض کرد.

این کانسپت همچنین به عملکرد شارژ خودرو به شبکه مجهز شده است که می‌تواند به تعادل جریان برق در دوره‌های اوج مصرف کمک کند و فشار روی شبکه برق را کاهش دهد و به مالک خود این امکان را می‌دهد که در حین شارژ شدن خودرو، درآمد کسب کند. باید توجه داشت نیسان مشخص نکرده است که کدام‌یک از ویژگی‌های تکنولوژیکی یا سبکی این کانسپت به خودرو‌های تولیدی نسل بعدی منتقل می‌شود، اما به‌وضوح Hyper Urban نسبت به کانسپت ۲۰-۲۳ مفهومی‌تر است. در بیانیه جدید نیسان عنوان شده است این شرکت از این پس فقط خودرو‌های برقی را در اروپا عرضه خواهد کرد و از سال ۲۰۳۰ فروش خودرو‌های احتراقی را در منطقه متوقف خواهد کرد. در راستای این تعهد، شرکت نیسان ۱۹ خودروی الکتریکی جدید را در آینده عرضه خواهد کرد. این خودرو به‌نوعی جانشین Micra و Leaf و احتمالا جایگزین‌های الکتریکی برای نسخه‌های جوک، قشقایی و ایکس تریل خواهد بود.