به گزارش BBC ولوو می‌گوید کارخانه با استفاده از روش‌های خلاقانه توانسته کیفیت و لوکس ‌بودن خودرو را حفظ کند و همزمان هزینه ساخت EX۳۰ را کاهش دهد. مثلا بلندگوی خودرو از روی در به داشبورد منتقل شده تا ساخت درها ارزان‌تر و راحت‌تر شود. همچنین نمایشگر روبه‌روی راننده حذف شده و همه اطلاعات در نمایشگر روی داشبورد نمایش داده می‌شود. باتری مدل‌های ارزان‌تر هم از فرمول شیمیایی لیتیم آهن فسفات استفاده می‌کند که ساختش ارزان‌تر است.

بیشتر فناوری‌های خودرو از جمله پلتفرمش از کارخانه جیلی، خودروساز چینی، گرفته شده که مالک ولوو است. اما طراحی خودرو در سوئد انجام شده و مانند دیگر مدل‌های کارخانه ساده و الهام‌گرفته از الگوی طراحی اسکاندیناوی است. EX۳۰ در سه مدل با باتری‌های مختلف عرضه می‌شود. قیمت ارزان‌ترین مدل حدود ۳۶هزار دلار است. خودرو با این قیمت از مدل‌های الکتریکی بنز و ب‌ام‌و بسیار ارزان‌تر است و به‌راحتی با محصولات کارخانه‌هایی نظیر اپل، اسمارت و جیپ رقابت می‌کند. قوی‌ترین مدل این خودرو دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۴۲۸ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر در ساعتش ۶/ ۳ثانیه است. EX۳۰ یک مدل با باتری‌های قوی هم دارد که با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۸۰ کیلومتر حرکت کند.

شاسی‌بلند جدید ولوو به امکانات ایمنی متعددی مجهز است، از جمله سیستمی که چشم‌های راننده را سیزده بار در ثانیه رصد می‌کند و هنگام حواس‌پرتی و خستگی به او هشدار می‌دهد. یک فناوری دیگر هم هنگامی که باز کردن درها باعث تصادف شود به سرنشینان هشدار می‌دهد.ولوو می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ فروشش را دوبرابر کند و به یک‌میلیون و ۲۰۰هزار دستگاه برساند. این کارخانه همچنین اعلام کرده قصد دارد سود فروش هر دستگاه خودرویش را از هفت درصد به هشت تا ده درصد افزایش دهد.