این مقام صنفی ادامه‌داد: با‌این‌حال افرادی که نیازمند پول باشند، با قیمت‌هایی پایین‌تر از بازار حاضر به فروش خودرو می‌‌پردازند. وی بیان‌ کرد: مقایسه قیمت‌ها در دو هفته گذشته، حاکی از افت شدید است، به طوری که پژو پارس از ۶۴۰ به ۴۸۵میلیون تومان، دنا پلاس توربو از ۸۹۰ به ۸۴۲میلیون تومان، تارا دنده‌ای از ۶۹۰ به ۶۵۰میلیون تومان، تارا اتومات از ۸۷۵ به ۷۸۵میلیون تومان، رانا پلاس از ۵۲۵ به ۴۶۵میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۵۲۵ به ۴۸۵میلیون تومان، شاهین از ۵۹۵ به ۵۴۵میلیون تومان، کوئیک معمولی از ۳۶۰ به ۳۱۹میلیون تومان و کوئیک آر از ۳۵۵ به ۳۲۵میلیون تومان کاهش داشته‌اند.

موتمنی ادامه ‌داد: در دسته مونتاژی‌ها این کاهش شدیدتر است، به طوری که در دو هفته اخیر فیدیلیتی هفت‌نفره از ۲میلیارد به یک‌میلیارد و ۷۷۰میلیون تومان، دیگنیتی از ۲‌میلیارد و ۱۰۰‌میلیون تومان به یک‌میلیارد و ۸۶۰میلیون تومان، هایما اس۷ از ۵/ ۱میلیارد به ۴/ ۱میلیارد تومان و تیگو ۸ پرومکس از سه‌میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان به ۲میلیارد و ۹۵۰میلیون تومان افت داشته که این خودروی آخر فروردین امسال ۲/ ۴میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شد.

وی پایین‌تر بودن قیمت بازاری محصولات مدیران‌خودرو نسبت به قیمت کارخانه در سال‌های گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: تداوم اخبار مثبت، ضمن اینکه از نگرانی مردم برای از دست رفتن ارزش سرمایه‌هایشان می‌کاهد، می‌تواند سکته عجیبی به بازار وارد کند و حتی پیش‌بینی می‌شود با کاهش نرخ ارز، خودرویی مثل کوئیک به کانال ۱۸۰میلیون تومانی و هایما به ۶۹۰ تا ۷۰۰میلیون تومانی بازگردد. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت همچنین به اخبار منتشر‌شده از سوی برخی رسانه‌ها در خصوص انصراف ۲۰ تا ۵۰درصدی متقاضیان خودروهای داخلی و مونتاژی از طرح فروش یکپارچه و عدم واریز مابقی پول اشاره کرد و گفت: این مساله تایید می‌کند که اکثر افراد برای کسب سود در طرح شرکت کرده‌اند و حال که فاصله قیمتی کارخانه‌ای و بازاری کاهش یافته، از طرح خارج شده‌اند.

بررسی‌ها از بازار خودرو در روز جاری حاکی از افت ۱۲میلیون تومانی سورن پلاس (تیپ ۱)، کاهش ۱۳میلیون تومانی دنا پلاس (تیپ ۱)، افت ۱۲میلیون تومانی پژو پارس با موتور TU۵، کاهش ۲۰میلیون تومانی پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما، افت ۱۳میلیون تومانی تارا اتوماتیک و دستی و کاهش ۳۵میلیون تومانی هایما S۷ پلاس در گروه ایران‌خودرو است. در گروه سایپا، شاهین دستی ۱۲میلیون تومان نسبت به روز شنبه افت کرد و به ۵۳۵میلیون تومان رسید. کوئیک S با کاهش ۱۱میلیون تومانی، ۳۲۹میلیون تومان ارزشگذاری شد و کوئیک معمولی چهارمیلیون تومان دیگر افت کرد و ۳۱۵میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

ریزش قیمت‌ها در محصولات مونتاژکاران خصوصی شدیدتر است. در این میان دو محصول آریزو ۵ و آریزو ۵ اسپورت گروه مدیران‌خودرو به ترتیب افت ۳۵ و ۴۰میلیون تومانی را تجربه کردند تا شاهد برابری تقریبی قیمت بازار و کارخانه‌ای این دو محصول باشیم. آریزو ۵ حدود یک‌میلیارد و ۵۰‌میلیون تومان و آریزو ۵ اسپرت یک‌میلیارد و ۹۰میلیون تومان در روز جاری قیمت‌گذاری شدند. تیگو ۷ پرو نیز با ثبت ۴۰میلیون تومان ریزش در روز جاری، یک‌میلیارد و ۷۹۵میلیون تومان قیمت خورد تا تنها ۱۲۸میلیون تومان با قیمت کارخانه‌ای تفاوت داشته باشد.

فونیکس (FX ۱.۶) هم افت ۵۰میلیون تومانی نسبت به شنبه ثبت کرد و یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان قیمت خورد. بر پایه این گزارش، در گروه کرمان موتور هر دستگاه سواری جک J۴ حدود ۷۷۰میلیون تومان قیمت خورد که از قیمت مصوب کارخانه‌ای آن ۷۸۵ میلیون تومان پایین‌تر است. البته شورای رقابت قیمت کارخانه‌ای این خودرو را ۵۵۲میلیون تومان تعیین کرده است و کرمان‌موتور باید در قیمت آن تجدیدنظر کند. همچنین در گروه بهمن، فیدیلیتی کاهش ۶۰میلیون تومانی، دیگنیتی پرایم افت ۵۰میلیون تومانی، دیگنیتی پرستیژ کاهش ۲۰میلیون تومانی و سدان رسپکت کاهش ۲۰میلیون تومانی را تجربه کردند.