براساس تصمیمات کمیته محصول ایران‌خودرو، ضرورت توسعه یک محصول کراس‌لوک جهت تکمیل سبد محصولات پلتفرم p۲۰۰ احساس و مقرر شد مرکز تحقیقات روی پلتفرم p۲۰۰، خودرویی با کد پروژه TF۲۱ طراحی کند. در نتیجه مراحل تحقیق و مطالعه برای توسعه خودرو TF۲۱ که برخوردار از تمام ویژگی‌ها و استانداردهای روز باشد، آغاز و قرار بر این شد با عرضه محصول کراس لوک پروژه TF۲۱ در کنار محصول هاچ‌بک پژو ۲۰۷ با تنوعی از قوای محرکه و گیربکس، محدوده مناسبی از  بخش‌های مختلف قیمتی بازار خودروهای هاچ‌بک و کراس‌لوک مجهز به تمامی تجهیزات ایمنی و استاندارد تحت پوشش قرار گیرد.

در زمستان سال ۱۴۰۰ با بازدید مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، مدل حجمی تولید‌شده از TF۲۱ نهایی شد و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز فرآیند توسعه و تکوین محصول این پروژه در ایران‌خودرو آغاز شد. طبق تاکیدات مهدی خطیبی، فرآیند طراحی تا تولید انبوه این محصول در ظرف زمانی ۱۸ماهه انجام خواهد شد. مدل پروتوتایپ محصول پروژه TF۲۱ روز گذشته با حضور معاون رئیس‌جمهوری رونمایی شده و مشتریان در شهریور سال ۱۴۰۲ در انتظار تولید انبوه این محصول جذاب خواهند بود.

قرار است در زمان عرضه این محصول، سه نسخه پایه (Base)، میانی (Medium) و لوکس بر پایه پلتفرم p۲۰۰ به بازار عرضه شود. البته ایران‌خودرو به‌خوبی از محبوبیت خودروهای هاچ‌بک شبه‌کراس در بازار خودروی ایران و دنیا آگاه بوده و قصد دارد مدل کراس‌لوک (Cross Look) خودروی TF۲۱ را که استایلی بین هاچ‌بک و کراس‌اوور دارد طراحی و تولید کند که اتفاقا بین تمامی این نسخه‌ها، اولویت تولید با همین مدل کراس‌لوک است.