نتایج مزایده فوق‌العاده شماره ۵۶۵ سازمان اموال تملیکی که به منظور فروش هزار و ۴۰ خودروی خارجی با حکم قضایی برگزار شد، شنبه هفته جاری از سوی این سازمان اعلام شد. در این بین در جلسه بازگشایی پیشنهادها اعلام شد ۵۸ خودرو به دلیل مغایرت در اطلاعات از مزایده خارج شده‌ و ۹ خودرو نیز به دلیل عدم ارائه پیشنهاد به فروش نرسیده‌اند. جلسه بازگشایی پیشنهادها روز شنبه از ساعت ۱۴ آغاز شد و حتی در یک مورد، یکی از پارتی‌ها در بعد‌از‌ظهر همان روز حذف شده است.

پیگیری‌های بعدی نشان داد از بین این خودروها ۳۱ دستگاه خودرویی که از استان مازندران و گمرک نوشهر وارد این مزایده شده‌ بودند، تعداد زیادی به ‌دلیل مغایرت از مزایده خارج شده‌اند. و بررسی اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت سازمان اموال تملیکی نیز تایید می‌کند حدود ۲۷ دستگاه خودروی پورشه در گمرک نوشهر از پروسه مزایده خارج شده‌اند.براساس آمارهایی که پیش از مزایده از سوی سازمان اموال تملیکی اعلام شده در مجموع ۴۰ پورشه ماکان و سه پورشه باکستر در این مزایده وجود داشته که در این بین، هر سه پورشه باکستر و ۲۸ پورشه ماکان در بندر نوشهر قرار داشته‌اند.

غلامی معاون جمع‌آوری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص جزئیات ۵۸ خودرویی که به دلیل مغایرت در اطلاعات از مزایده اول حذف شده بودند و قرار است در مزایده دوم به فروش برسند، گفت: براساس جلسه‌ای که در روز ۲۲ شهریورماه در دادستانی تهران برگزار شد، مقرر شد مزایده فوق‌العاده ۵۶۵ برگزار شود و هر خودرویی که در این مزایده به فروش نرسید، بلافاصله در مزایده بعدی سازمان اموال تملیکی مطرح شود.وی افزود: بر این اساس پس از مزایده ۵۶۵ شاهد بودیم ۵۸ خودرو به دلیل مغایرت در اطلاعات از مزایده خارج شدند. تعدادی از این خودروها در بوشهر، خوزستان و تعدادی در مازندران احصا شدند. ۹ خودرو نیز در مزایده قبلی پیشنهادی برای آنها ارائه نشده بود یا پیشنهادهای واصله به دلیل عدم تایید ضمانت‌نامه از دستورکار خارج شده بود. این موارد را نیز در مزایده فوق‌العاده ۵۶۶ قرار دادیم.

وی در مورد خودروهایی که به دلیل مغایرت حذف شده بودند، گفت: خودروها شامل پورشه و BMW است و ممکن است از سایر برندها نیز به آنها اضافه شود، چرا که همچنان برندگان مزایده فوق‌العاده قبلی فرصت دارند تا وجه خود را تکمیل کنند. در صورتی که برنده اول وجه خود را تکمیل نکرده باشد و برنده دوم وجود داشته باشد، آن فرد می‌تواند از فرصت استفاده کند. در صورتی که برنده دوم وجه خود را تکمیل نکند، پارتی حذف و بلافاصله در مزایده دوم (۵۶۶) قرار خواهد گرفت. در نتیجه مواردی از قبیل اینکه پشت ماشین «S» باشد یا نباشد مطرح نیست، اما اگر این موضوع موجب تغییر مدل خودرو شود، به این دلیل که ممکن است اختلاف چند میلیارد تومانی قیمت ایجاد کند، سبب ابطال پارتی خواهد شد.

وی در مورد پورشه‌هایی که از مزایده خارج شده‌اند گفت:  از ۳۱ خودرویی که در مازندران مطرح شده بود، ۲۷ خودرو به دلیل مغایرت تعداد سیلندر بین خودروهای ۴سیلندر و ۶سیلندر که در قیمت تاثیرگذار است از مزایده حذف شدند و تنها ۴ مورد مغایرتی نداشته‌اند.