طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا، گفته می‌شود برخی از وسایل نقلیه تسلا دارای عملکردی به نام «بوم باکس» هستند که به رانندگان اجازه می‌دهد هنگام رانندگی، صداهای مختلف را از طریق یک بلندگوی خارجی پخش کنند. این ویژگی، استانداردهای ایمنی فدرال را نقض می‌کند، زیرا خودروهای برقی بی‌سر و صدا حرکت می‌کنند و به صداهای هشدار برای عابران پیاده نیاز دارند.

آسوشیتدپرس به نقل از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا نوشت: در حالی که بوم‌باکس و صدای هشدار عابر پیاده، یکدیگر را حذف می‌کنند، صداهای منتشره از بوم‌باکس می‌توانند سیستم هشدار عابر پیاده را از انطباق با استانداردهای ایمنی خارج کنند.

این اداره همچنین تاکید کرد به‌‌‌روزرسانی نرم‌‌‌افزاری مشکل را برطرف می‌کند. به گفته آسوشیتدپرس، این فراخوان خودروهای تسلا شامل مدل X، S و Y مدل‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ و همچنین مدل ۳ که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ ساخته شده‌اند را پوشش می‌دهد. این چهارمین فراخوانی است که در دو هفته گذشته اعلام شده است. جمعه گذشته اعلام شد که بیش از ۸۰۰‌هزار خودرو به دلیل نقص سیستم هشدار کمربند ایمنی فراخوان شده‌‌‌اند. بر اساس سوابق اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا، فراخوان پنج‌شنبه، پانزدهمین فراخوان تسلا از ژانویه ۲۰۲۱ است.