فولکس، استاندارد آلایندگی اروپا را پاس کرد

بر اساس داده‌های اولیه منتشر شده توسط فولکس واگن، متوسط آلاینده‌های دی‌اکسید‌کربن برای خودروهای سواری فروخته شده در اتحادیه اروپا «حدود ۲‌درصد پایین‌تر از هدف‌گذاری قانونی» بوده است. در سال ۲۰۲۰ گروه خودروسازی فولکس واگن عدم‌رسیدن به این هدف‌گذاری را به آثار شیوع جهانی ویروس کرونا نسبت داد. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا که از سال ۲۰۲۰ اجرایی شده است، اگر آلایندگی محصولات جدید سازندگان خودرو از اندازه تعیین شده بالاتر باشد، با جرایم سنگینی مواجه خواهند بود.

بر اساس استانداردهای آلایندگی کنونی، هدف‌گذاری آلایندگی ۸/ ۱۲۰ گرم دی‌اکسیدکربن به ازای پیمایش هر کیلومتر تعیین شده و محصولات فولکس واگن موفق شده‌اند رقم ۵/ ۱۱۸ گرم به ازای هر کیلومتر را به ثبت برسانند. گروه خودروسازی فولکس واگن در سال ۲۰۲۱ موفق به تحویل ۴۷۲هزارو۳۰۰دستگاه خودروی برقی به مشتریان خود در اروپا، نروژ و ایسلند شد که هم شامل خودروهای تمام برقی است و هم خودروهای هیبریدی (برقی-بنزینی) است. به بیان دیگر، فروش خودروهای برقی فولکس واگن در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن ۶۴‌درصد رشد داشته است. این در حالی است که اکثر سازندگان خودرو در دنیا با کمبود شدید ریزتراشه‌های نیمه‌هادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

ریزتراشه‌ها هم در خودروهای بنزینی و هم خودروهای برقی از قطعات کلیدی به حساب می‌آیند. در بین خودروسازان اروپایی، فولکس واگن در صدر جدول فروش قرار دارد اما با کاهش فروش ۸/ ۴درصدی سهم بازار آن به ۱/ ۲۵ ‌درصد رسیده است. گروه خودروسازی فولکس واگن شامل ۱۲ برند از جمله آئودی، پورشه و اشکودا است و برای دوران‌گذار از خودروهای بنزینی به برقی ۳۵‌میلیارد یورو (۴۰‌میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری کرده و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ بزرگ‌ترین خودروساز برقی دنیا شود.