جشن تولد 60 سالگی فورد موستانگ شلبی

هواداران سینه چاک فورد نیازی به دیدن روی خودرو ندارند که آن را از مدل‌های دیگر تمییز دهند و بی‌درنگ GT۵۰۰KR جدید را می‌شناسند. این سومین باری است که شلبی «سلطان جاده GT۵۰۰» را به تعداد محدود عرضه می‌کند و چون در موتور آن از جنس فیبر کربن است، شناسایی آن برای هواداران اصلا دشوار نیست. شکافنده هوای در جلو front splitter و پخش کننده عقب rear diffuser هم نشانه‌های دیگری است که این مدل جدید را متمایز می‌کند.

رینگ آلیاژ آلومینیوم آن ۲۰ در ۱۱ جلو و ۲۰ در ۵/  ۱۱ عقب، سامانه مکنده روی در موتور، صندلی چرم از ویژگی‌های خاص این مدل مخصوص جشن تولد شلبی است.

قوای محرکه ۸ سیلندر آن گنجایش۲/  ۵ لیتر را دارد که توان ۹۰۰ اسب بخار را برای خودرو فراهم می‌کند، البته نیاز به بنزین اکتان ۹۳ دارد. سوپرشارژر آن۸/  ۳ لیتری است. چنین سامانه‌ای در قوای محرکه نیاز به تبادل دمای بالایی دارد. همچنین سامانه تعلیق آن از نوع MagneRide بوده و فنرهای جلو و عقب آن قابل تنظیم است.

اولین شلبی‌های GT۵۰۰KR در سال ۱۹۶۸ تولید شدند که فقط‌هزار و ۵۷۰ دستگاه از آن تولید شد. بعد‌هزار و ۵۳دستگاه فست بک و ۵۱۷ سقف تاشو [کانورتیبل] هم تولید شد. موتور ۸ سیلندر کبرا ۴۲۸ فقط ۳۳۵ اسب بخار توان داشت. بار دوم سال ۲۰۰۸ بود که شلبی و فورد مدل GT۵۰۰KR را دوباره سر زبان‌ها انداختند که فقط‌هزار دستگاه از آن تولید شد و ۵۴۰ اسب بخار توان داشت. البته به خاطر تقاضای خیلی بالا مجبور به تولید ۷۱۲ دستگاه دیگر شدند. در آن زمان قیمت هر موستانگ شلبی ۸۰‌هزار دلار بود که برای مشتریان به شکل خنده‌داری بالا بود. آنها باید زمان ما را درک کنند که قیمت ورژن جدید موستانگ شلبی به ۱۲۷‌هزار و ۸۹۵ دلار رسیده که فقط پکیج KR آن ۵۴‌هزار و ۹۹۵ دلار است [فورد فقط ۶۰ دستگاه پکیج KR در برنامه‌ریزی تولید خود دارد. ]