به نقل از رویترز، افزایش فروش یک مدل سایز متوسط برقی تسلا باعث شده که سهم خودروهای برقی از بازار خودروی نروژ به حدود ۸۰ درصد برسد. نروژ پیشتاز رفتن به سمت خودروهای برقی است و می‌خواهد نخستین کشوری باشد که خودروهای بنزینی و گازوئیلی را کنار می‌گذارد. این کشور به دنبال آن است که این رویای خود را در سال ۲۰۲۵ عملی کند.

در حالی که پارسال همین موقع سهم خودروهای برقی از بازار نروژ ۵/ ۶۱ درصد بود، اما در ماه سپتامبر سال جاری به ۵/ ۷۷ درصد رسیده است. مدل Y تسلا پرفروش‌ترین خودروی بازار نروژ بوده و پس از آن هم مدل ۳ تسلا جایگاه دوم را از آن خود کرده است. سومین خودروی پرفروش بازار نروژ نیز مدل انیاک اشکودا بوده است. در حالی که مدل Y خودروسازی تسلا از سال ۲۰۱۹ به بازار آمریکا عرضه شد، اما به تازگی پای این خودرو به بازار اروپا باز شده است. یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت نروژ در سوق دادن بازار این کشور به سمت خودروهای برقی، مستثنی کردن آنها از پرداخت مالیات بود. در حالی نروژ حالا سردمدار رفتن به سمت توسعه استفاده از خودروهای برقی است که این کشور خود یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت در اروپا به شمار می‌رود.

البته گفته می‌شود در صورتی که در انتخابات پیش رو احزاب چپ برنده شوند اوضاع احتمالا تغییر می‌کند، زیرا آنها می‌خواهند، بر خودروهای گران‌قیمت مالیات اعمال کنند.