متاسفانه آخرین تحقیقات سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی نشان داده است که صندلی ۴۶ درصد از خودروها درست مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در ایندیانا در سال گذشته ۱۷ کودک زیر ۱۳ سال در تصادف‌ها جان خود را از دست داده‌اند. در دو‌سوم موارد، بررسی‌های بعد از تصادف مشخص کرده صندلی کودک به درستی مهار نشده بود یا کمربند بسته نشده بود.

دیوان مک دانلد، رئیس اجرایی موسسه مذکور می‌گوید: «یکی از دلایل مرگ‌و‌میر کودکان تصادف خودرو است، اما خیلی از این مرگ‌ومیرها قابل اجتناب است. هر چقدر هم که گفته شود، کافی نیست و هر بار باید تاکید شود وقتی کودکان خود را سوار خودرو می‌کنید، با دقت و وسواس مطمئن شوید به شکل ایمن و مناسب نشسته‌اند. هر سوالی هم که در این زمینه دارید، ما تکنیسین‌هایی داریم که می‌توانند پاسخ پرسش‌های شما را بدهند.»

در طول «هفته ایمنی سرنشینان کودک» در ایالات‌ مختلف، کلینیک‌های خاصی برگزار می‌شود و به طور خاص روز ۲۵ سپتامبر «روز ملی چک کردن صندلی» نام‌گذاری شده است. مردم می‌توانند به این کلینیک‌ها مراجعه کنند تا به‌طور رایگان، صندلی‌های آنها از لحاظ ایمنی چک شوند و صندلی کودک به درستی نصب شود. در این کلینیک‌ها نحوه صحیح نصب صندلی کودک را هم آموزش می‌دهند. البته این خدمات خاص این هفته نیست و ۱۰۰ ایستگاه در نظر گرفته شده که مردم می‌توانند در طول سال هم وقت بگیرند و مراجعه کنند. موسسه ذکر شده، سال گذشته پنج هزار خودرو را مورد بازرسی و چک قرار داده است. در آمریکا بر اساس قانون فدرالی کودکان زیر ۸ سال باید در صندلی مخصوص و ایمن نشانده شوند. برای کودکان بین ۸ تا ۱۶ سال هم بوسترهای خاص برای تقویت ایمنی اجباری شده است. توصیه سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی این است که در صورت امکان صورت کودکان پشت به راننده باشد و ارتفاع صندلی کودکان مانع دید راننده نشود. از یک زمانی به بعد که قد کودکان بیشتر می‌شود آمادگی آن را پیدا می‌کنند که صورت‌شان رو به جلو باشد. نشستن در صندلی مخصوص کودک باید تا زمانی ادامه پیدا کند که قد و اندازه کودک به مرحله‌ای برسد که امکان مهار با کمک کمربند ایمنی فراهم باشد. همواره توصیه شده است که کودکان زیر ۱۳ سال در صندلی جلو کنار راننده ننشینند و بهتر است صندلی ایمن و مخصوص آنها روی صندلی عقب نصب شود.