قرار است در سال ۲۰۲۵ سه پلت‌فرم الکتریکی جدید برای ماشین‌های الکتریکی عرضه شود. همزمان تحقیق و توسعه ساخت پلت‌فرم برای ماشین‌های بنزینی متوقف خواهد شد. دایملر همچنین می‌خواهد هشت کارخانه ساخت باتری تاسیس کند و لیتیوم و فولاد مورد نیازش را از منابعی تامین می‌کند که محیط زیست را آلوده نمی‌کنند.

با این حال مرسدس‌بنز هنوز مشخص نکرده که تولید ماشین‌های بنزینی خود را چه زمانی متوقف خواهد کرد. تصور می‌شود این شرکت همچنان عرضه برخی مدل‌های بنزینی را تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد ادامه دهد.

با وجود این سرمایه‌گذاری سنگین، کالنیوس می‌گوید سود کارخانه به راحتی بیش از۱۰ درصد خواهد بود. این تضمین در حالی داده می‌شود که هزینه ساخت ماشین‌های الکتریکی از ماشین‌های بنزینی بیشتر است.

در برنامه هفته گذشته که در اینترنت منتشر شد، مدیران بنز از تولید دو مدل جدید الکتریکی خبر دادند. بریتا سیگر، مدیر فروش و بازاریابی بنز گفت مایباخ، زیرمجموعه لوکس بنز یک شاسی‌بلند الکتریکی به بازار عرضه می‌کند و در سال ۲۰۲۴ مدل الکتریکی از شاسی‌بلند کلاس G تولید خواهد شد.

بنز در سال‌های اخیر به‌شدت از طرف تسلا احساس خطر کرده است.کارخانه نوپای آمریکایی توانسته به سرعت خریداران ثروتمند را به ماشین‌های الکتریکی خود جلب کند و این شرکت در فناوری ساخت باتری و سیستم‌های خودران پیشتاز است.

بنز پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ ماشین‌های الکتریکی ۵۰درصد از کل فروش کارخانه را شامل شود.