به گزارش سایپانیوز، فقط ۰۴/ ۰ درصد از کل خودروهای فروخته شده جزو اَبَرخودروها (supercars) به حساب می‌آیند. وب‌سایت استرالیایی chasingcars.com/ au کنجکاو بوده بداند کدام کشور بیشترین اَبَرخودروها را خریداری کرده است. این وب‌سایت می‌گوید: «چیسینگ کارز [به معنی در تعقیب خودروها] به تحلیل هزاران پست اینستاگرامی می‌پردازد تا ببیند کدام برندهای خودرویی در کدام شهرها و کشورها بیشتر هستند. در این وب‌سایت تعداد هشتگ‌های برندهای اَبَرخودروها در مقایسه با تعداد خودروهای در حال تردد بررسی شده تا به عدد منطقی رسیده و ببینندکدام جاده‌ها تراکم بیشتری از رانندگان خودروهای اَبَرخودروها را به خود می‌بیند.»

این وب‌سایت یک نقشه جهانی از هشتگ اَبَرخودروها منتشر کرده و در آن نشان داده کدام کشورها بیشترین پست اینستاگرامی اَبَرخودرو به ازای هزار خودروی در حال تردد دارند.

به نظر می‌رسد آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا است پس باید بیشترین اَبَرخودرو را داشته باشد. اما به خاطر داشته باشید که در اینجا تعداد اَبَرخودروها به ازای جمعیت است و یک نسبت است نه تعداد کل. در آمریکا به ازای هر هزار راننده خودرو ۶۶ اَبَرخودرو وجود دارد که رقم خیره‌کننده و بالایی است. می‌توان گفت به ازای هر ۲۰ نفر، یک نفر در آمریکا اَبَرخودرو دارد. کانادا با جمعیت کمتر از آمریکا وضعیت بهتری دارد و به ازای هر هزار راننده، ۷۲ نفر سوار بر سوپرکار هستند. به ترتیب بحرین ۲۳ و قطر ۲۲ اَبَرخودرو به ازای هر هزار راننده دارند. آلمان که بیشترین سوپرکارهای دنیا را می‌سازد به ازای هر هزار راننده، ۵۸ ابرخودرو دارد و دیگر کشور اروپایی یعنی فرانسه نیز ۶۳ ابرخودرو به ازای هزار راننده دارد. امارات و نروژ ۱۲۲ ابرخودرو به ازای هزار راننده دارند.

مقام سوم پرتغال است که ۱۳۶ اَبَرخودرو به ازای هزار راننده دارد.

دانمارک با ۱۶۲ اَبَرخودرو به ازای هزار راننده در جایگاه دوم قرار دارد.اما مقام اول به کشور کوچک اروپایی موناکو با ۳ هزار و ۵۱ دستگاه اَبَرخودرو به ازای هزار راننده اختصاص دارد. همان طور که عنوان شد این اعداد در حقیقت تعداد عکس‌های اینستاگرامی است که در این وب‌سایت مورد تحلیل قرار گرفته‌اند.