جنسیس خودروی پلیس د‌بی شد

با همه این اوصاف، آخرین خرید پلیس دبی برای گشت‌زنی و تامین امنیت، جنسیس GV۸۰ است و همان‌طور که می‌دانید جنسیس برند لاکچری از گروه خودروسازی هیوندایی کره‌جنوبی است. رنگ سفید/ سبز برای این خودرو انتخاب شده که در خودروهای پلیس دبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازمان پلیس دبی به خرید خودروهایی لاکچری معروف است مثل لامبورگینی آوانتادور، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و حتی بوگاتی ویران. هنوز وانت سایبرتراک تسلا از خط تولید بیرون نیامده اما پلیس دبی از همین حالا سفارش داده و برای ناوگان خود در نظر گرفته است.

سلیمان الزبن، رئیس جنسیس امارات متحده‌عربی می‌گوید: «باعث افتخار ما است که با پلیس دبی در اجرای اقداماتش همکاری می‌کنیم و هدف آن اشاعه آگاهی در بین اقشار مختلف جامعه درخصوص ایمنی ترافیکی است. امید داریم که جنسیس GV80 با فناوری‌های بالایی که دارد در تسهیل عملیات پلیس در انواع خدمات عمومی موثر واقع شود.»

در اعلام این خبر جزئیات بیشتری ارائه نشده که زیر درب موتور GV80 چه قدرتی خوابیده اما به احتمال زیاد حداقل یک قوای محرکه 5/ 2لیتری مجهز به توربوشارژر با توان 300 اسب‌بخار (224 کیلووات) یا موتور 6 سیلندر 5/ 3 لیتری با 375 اسب‌بخار (279 کیلووات) در کار است. بر اساس خودروهایی که پلیس دبی سفارش داده است، حالت دوم (موتور 5/ 3لیتری) محتمل‌تر است.

فقط پلیس دبی نیست که دست به خرید خودروهای استثنایی و خیره‌کننده زده است، در سال 2019 هم خدمات اورژانس این شهر علاوه بر اینکه دو شورولت مدل کوروت C7 و Z06 خریداری کرد یک نیسان GT-R را هم به ناوگان خدمات خود اضافه کرده بود.