مزدا CX-۳ مدل ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد از سیستم صوتی با ۶بلندگو، بلوتوث، صفحه لمسی ۷اینچی، صفحه نمایش فعال، اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد. از سایر تجهیزات این خودرو می‌توان به شیشه‌های برقی، صندلی‌های پارچه‌ای، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید و ترمز پارک الکترونیکی با اتوهلد اشاره کرد.

این کراس‌اوور جمع‌و‌جور به صورت استاندارد از بسته ایمنی مزدا بهره می‌برد که مواردی چون دوربین دنده عقب، پایش نقاط کور، نور بالای خودکار، هشدار خروج از مسیر، کروز کنترل راداری، ترمز شهری هوشمند و تشخیص عابران در شب را شامل می‌شود. این خودرو از تجهیزات دیگری چون آنتن بال کوسه‌ای، اسپویلر روی سقف، جلوپنجره مشکی، دو خروجی اگزوز، رینگ‌های ۱۶اینچی و چراغ‌های حساس به گردوغبار نیز بهره می‌برد.

اکنون این کارخانه خودروسازی تصمیم گرفته است این خودرو را از خط تولید خارج کند و اساسا این مدل قدیمی را با  CX-۳۰ جدید جایگزین خواهد کرد. این دو در بخش ساب کامپکت در کنار یکدیگر به رقابت می‌پردازند و CX-۳۰ از CX-۳ تاریخ‌دار قدرتمندتر، جادارتر و مجلل‌تر است.

در حالی که CX-۳۰ بر اساس مزدا ۳ جمع‌وجور ساخته شده، CX-۳ نیز بر اساس کامپکت کوچک مزدا ۲ ساخته شده است، این به آن معنی است که در داخل از بسیاری از رقبای خود بسیار کوچک‌تر است. نمایش این خودرو برای سال ۲۰۱۶ آغاز شد و طی این سال‌ها فقط به روزرسانی‌های کمی داشته است. مزدا اخیرا خط تولید خود را کاهش داده و این آغاز پایان این مدل است. بر اساس شنیده‌ها ممکن است در نتیجه این تغییر، مزدا سرانجام CX-۳۰ را به CX-۳ تغییر نام دهد.