آ‌ن‌طور که وزیر صنعت اعلام کرده در این نمایشگاه حدود ۲۰۰ شرکت داخلی حضور پیدا کرده‌اند.علاوه‌بر این گفته شده برای اینکه این نمایشگاه رنگ و بوی خارجی هم به خود بگیرد یک پاویون مجازی برای مشارکت شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده تا‌ آن دسته از هیات‌های تجاری و گروه‌های ایرانی که خواستار ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی هستند بتوانند در حوزه قطعات خودرو و صنایع وابسته، با خارجی‌ها از طریق این پاویون تماس بگیرند.

 اما نگاهی کلی به وضعیت برگزاری نمایشگاه امسال قطعات خودرو نشان می‌دهد نه تنها این موضوع در بخش بین‌المللی با شرکت‌کننده‌ای روبه‌رو نبود؛ بلکه در سطح تولیدکنندگان داخلی هم شاهد کاهش حضور قطعه‌سازان ‌و شرکت‌های مختلف از جمله شرکت ایران‌خودرو هستیم. برخی قطعه‌سازان از شرایط برگزاری نمایشگاه و کمبودهای آن گله‌مند بوده و برگزاری آن را در ماه‌های پایانی سال اثرگذار نمی‌دانستند اما عده‌ای دیگر معتقد بودند برای معرفی خود و ارائه محصولاتمان باید در نمایشگاه حاضر شویم.

در مجموع با وجود موافقان و مخالفان متعدد، این نمایشگاه برگزار شد و به روزهای پایانی خود هم نزدیک می‌شود. از نکات جالب دیگر این نمایشگاه را باید حضور شرکت‌های کوچک قطعه‌سازی عنوان کرد. این تعداد از تولیدکنندگان قطعه که سهم بالایی از بازار را در اختیار ندارند و دل پری از وضعیت فعلی صنعت و فروش قطعات دارند با این وجود در تلاش برای معرفی توانمندی خود بر آمده‌اند.