کمیته تولیدکنندگان اتومبیل فرانسه (CCFA) اعلام کرد: فروش خودرو در فرانسه در ماه نوامبر ۰۳/ ۲۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش یافته است؛ زیرا بحران ویروس کرونا منجر به دومین قرنطینه در سراسر کشور شده و مردم مجبور شدند در خانه بمانند و تمام فروشگاه‌های غیر ضروری را تعطیل کرده‌اند.

این کمیته در گزارش ماهانه خود گفت: در این دوره تولیدکنندگان خودرو ۱۲۶هزار و ۴۸ دستگاه خودرو در بازار فرانسه ارائه کرده‌اند؛ درحالی‌که در ماه مشابه سال قبل ۱۷۲ هزار و ۷۳۱تعداد ارائه کرده بودند.

فروش خودروهای برندهای فرانسوی ۰۹/ ۲۸ درصد کاهش یافته است. تولیدکننده برتر فرانسه، گروه خودروسازی پی‌اس‌ای که برندهای پژو و سیتروئن را تولید می‌کند، ۴۱هزار و ۷۷۲ دستگاه را فروخته است که نسبت به فروش سال گذشته ۳۶/ ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رنو نیز که دومین تولیدکننده بزرگ خودرو فرانسه است این روند کاهشی را گزارش کرده است. میزان فروش این خودروساز هم ۱۶/ ۳۴ درصد کاهش یافته است.

فروش خودروهای خارجی در فرانسه ۶۶/ ۲۵ درصد افت داشته است. فروش میتسوبیشی موتور ژاپن ۵۰/ ۷۱ درصد سقوط کرده و فروش شرکت فورد آمریکایی ۷۵/ ۴۱ درصد کاهش یافته است.