مدت‌ها است که شرکت آپترا Aptera وعده می‌دهد که خودروهای برقی- خورشیدی آن با قدرت پیمایش بالا به ازای هر بار شارژ به بازار می‌آید و حالا عکس و تصویر ویدئویی این خودروی سه چرخ را منتشر کرده است. سقف خودروی برقی آپترا به پنل‌های خورشیدی مجهز شده و می‌تواند تا ۴۰ مایل (۶۴ کیلومتر) را بدون نیاز به شارژ کردن باتری بپیماید و در صورت شارژ کردن باتری تا هزار مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) نیاز به شارژ دوباره پیدا نمی‌کند.

 جمعه‌ای که گذشت مردم می‌توانستند با 100 دلار این خودرو را سفارش بدهند و در صورت انصراف همین 100 دلار به آنها مسترد می‌شد. این خودرو سال آینده به مشتریان تحویل می‌شود. بدنه این خودروی برقی خیلی به بدنه هواپیما شباهت دارد،‌ با این تفاوت که بال ندارد. 

همین عامل باعث می‌شود این خودرو در هر مایل فقط به 100 وات ساعت انرژی نیاز داشته باشد. چون باتری آن 100 کیلووات ساعت است، با هر بار شارژ باید بتواند هزار مایل بپیماید. در روزهای آفتابی، به ازای ماندن زیر آفتاب هر روز به مقدار پیمایش 40 مایل، از انرژی خورشید ذخیره می‌کند. افزودن پنل خورشید روی درب موتور و در صندوق عقب می‌تواند 24 مایل به دامنه پیمایش روزانه این خودرو بیفزاید.  این خودروی برقی سه چرخ، بین 25هزار و 900 تا 46هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.