به گزارش روابط عمومی کروز، بهروز حبیبی عضو هیات‌مدیره شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به فعالیت کروز در ۱۵ مجموعه تولیدی گفت: در مجموع سبد محصولات شرکت حدود ۲ هزار و ۳۴۷  کد فنی است که با خودروسازان همکاری داریم. کروز با دارا بودن سهم ۳۰ درصدی در تامین قطعات مورد نیاز صنعت خودرو، هزار و ۵۷۰ قطعه به ایران خودرو، ۴۴۰ قطعه به سایپا و ۳۳۰ قطعه به گروه بهمن تزریق می‌کند.

وی در مورد استراتژی تبیین شده در کروز تصریح کرد: افزایش سطح داخلی‌سازی قطعات به‌منظور افزایش اشتغال‌زایی، کاهش ارزبری و... اساس کار مجموعه است که در ابتدا فعالیت خود را در این زمینه با مهندسی معکوس آغاز کرد و در سال‌های اخیر به توانایی طراحی قطعات خودرو همگام با دانش روز دنیا دست یافته است. عضو هیات‌مدیره کروز با اشاره به دارا بودن سهم ۱۲هزار نفری در اشتغال مستقیم و ۶۰ هزار نفری در اشتغال غیرمستقیم خاطرنشان کرد: حدود ۳ هزار قطعه مورد استفاده در یونیت‌های متفاوت مجموعه، بومی‌سازی شده است.

وی با اشاره به نبود بدهی معوقه به بانک‌ها و دارا بودن طلب معوقه گفت: کروز با عدم استفاده از ارز ارزان قیمت و منابع صندوق توسعه‌ملی، با همه توان در اختیار صنعت خودروسازی کشور است و قطعات بسیاری در سال جدید بومی‌سازی و به سبد محصولات افزوده خواهد شد. حبیبی با اشاره به وجود تیم متخصص در تحقیق و توسعه گفت: ما در بسیاری از مسائل مرحله تحقیقات را گذراندیم و به مرحله ابداع یا طراحی دست یافتیم که نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار بالایی است و شاید از عهده شرکت‌های کوچکتر خارج باشد.