به نظر می‌رسد مشکل ال‌جی در تولید و تامین باتری‌های لیتیوم یونی مخصوص موردنیاز خودروسازان برای سومین بار در چهار سال اخیر موجب دردسرهای جدی برای شرکت‌های مختلف از جمله جگوار شده است. باتری‌های لیتیوم یونی مخصوص خودروهای برقی جگوار مدل ‌ای پیس توسط کارخانه ال جی در لهستان تامین می‌شود.

پیش‌تر نیز بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو اعلام کرده بودند که افزایش تولید خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست مسلتزم افزایش تولید باتری است. حالا به نظر می‌رسد هنوز مشکلات عظیمی در حوزه تولید باتری در جهان وجود دارد که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سد بر سر راه توسعه ناوگان برقی و دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود. سال ۲۰۱۷ بود که کم‌کاری و ناتوانی ال‌جی در تولید باتری‌های موردنیاز هیوندای موتورز منجر به توقف عرضه خودروی برقی هیوندای آیونیک شد. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این محصولات پاک، سبب شده شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از آنها برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

به این ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت تولید خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بروند تا به تقاضای موجود برای این محصولات پاسخ داده شود.