تجربه رانندگی با پلاگین هیبریدها در ایران

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید به عنوان اولین پلاگین هیبرید مونتاژی در ایران یکی از خودروهایی است که از شبکه خدمات پس از فروش گسترده‌‌ای در ایران برخوردار است. در این گزارش ۸ ویژگی مهم و بارز تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید را مرور خواهیم کرد که منجر به شناخت بیشتر مشتریان و شاید اولین قدم برای حرکت به سمت بازار خودروهای انرژی نو شود.

سه موتور برقی و بنزینی: تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید دارای دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی ۱.۵لیتر توربو شارژر است که حداکثر قدرت موتورهای سه‌گانه برابر با ۳۲۶ اسب بخار و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو در ۷.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای یک کراس‌اوور شهری رکوردی خیره‌‌کننده است.

۹ حالت رانندگی با گیربکس DHT: این خودرو پلاگین هیبرید با برخورداری از گیربکس اختصاصی DHT می‌تواند سناریوهای مختلف رانندگی را در حالت‌‌های مختلف اجرا کند و سه موتور برقی و بنزینی در حالت‌‌های برقی یا هیبرید به حرکت درآیند و در حالت همزمان، قدرت بسیاری را تولید یا در سفرهای شهری، رانندگی کاملا برقی را ارائه دهند.

سیستم خودشارژ شوندگی: این سیستم قادر است انرژی تولیدشده توسط موتور بنزینی یا انرژی آزادشده از طریق ترمز کردن را در باتری لیتیومی ذخیره و مجددا برای استفاده به‌‌کار گیرد.

قدرت پیمایش بالا: اگر اهل سفر رفتن و مسافرت به نقاط دور‌دست هستید، تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید در حالت شارژ کامل باتری و باک بنزین پر بالاتر از هر خودروی بنزینی یا الکتریکی می‌تواند تا ۹۵۰ کیلومتر بدون توقف حرکت و اوقات شادی را بدون بروز هیچ وقفه‌‌ای خلق کند.

کاهش مصرف سوخت و تعامل با محیط‌زیست: مصرف بنزین خودروهای پلاگین هیبرید بسیار کمتر از چیزی است که فکر می‌‌کنید. تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید در حالت ترکیبی برقی و بنزینی، فقط ۱.۵۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند و از سوی دیگر منجر به آزاد شدن کربن دی اکسید بسیار کمتری خواهد شد که در تعامل بهتری با محیط‌زیست است.

موتور و کابین بدون صدا: اگر از صدای بسیار زیاد موتورهای بنزینی یا بوق‌‌های آزاردهنده در روزهای ترافیکی رنج می‌‌برید، تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید به علت استفاده از موتور الکتریکی در سرعت‌‌های پایین، هیچ صدایی تولید نمی‌‌کند و از سوی دیگر به علت وجود سیستم ضد نویز، شما در کابین خودرو در آرامش خواهید بود.

امکانات رفاهی: تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید در هنگام سفرهای شهری یا مسافرت‌‌ها با سه حالت رانندگی نرمال، اکو، اسپرت و تعبیه ۱۳ سیستم همیار راننده هوشمند، ۸ اسپیکر سونی، ۶ کیسه هوا، نمایشگر ۱۲.۳اینچ دوگانه، پنل تهویه هوای ۸ اینچ و امکان تنظیم صندلی راننده در ۱۰ و صندلی سرنشین ردیف اول در ۴ جهت و آپشن‌های بی‌شمار لذت یک رانندگی متمایز را القا می‌کند.

دو شارژر رایگان و ضمانت هفت ساله: به این موارد باید اهدای دو شارژر رایگان پرتابل و دیواری را افزود که به صورت رایگان توسط واحد هوم سرویس در محل مدنظر شما نصب می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌‌های برند فونیکس NEV ضمانت ۷ ساله یا ۲۰۰‌هزار کیلومتری باتری لیتیومی و خودرو است که منجر به آسودگی خاطر مشتریان از کیفیت بالای این خودرو شده است و تعهد فونیکس را به کیفیت ساخت بالای این خودرو نشان می‌دهد.

مزیت بزرگ خودروهای انرژی نو استفاده از تکنولوژی و آپشن‌‌های برتر روز دنیاست که این موضوع در بالاترین سطح خود در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید دیده می‌شود و با ایمنی بالای فعال و غیرفعال مانند بدنه فولادی مستحکم، گزینه‌‌ای ایده‌‌آل برای ورود به دنیای خودروهای پاک است.