ازسرگیری فراخوان متقاضیان پژوپارس

سازمان ملی استاندارد پس از مدت‌ها کش و قوس، به ایران خودرو مجوز داد  تولید پژوپارس را تا انتهای بهار ۱۴۰۳ ادامه دهد. هدف از این مجوز، رعایت حقوق آن دسته از متقاضیان پژوپارس است که برای خرید این خودرو در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده بودند. با توجه به فراهم شدن امکان تولید پارس تا انتهای بهار ۱۴۰۳، ایران خودرو اعلام کرده که قطعات لازم برای تولید این محصول را سفارش‌‌گذاری و نسبت به ادامه تولید با حداکثر ظرفیت ممکن خطوط تولید اقدام می‌کند.

ایران خودرو همچنین اواخر اسفند سال گذشته به دنبال اخذ مجوز ادامه‌‌ تولید پژوپارس از سوی نهادهای ذی‌ربط، فراخوان متقاضیان این خودرو را ادامه داد. در اطلاعیه ایران خودرو آمده بود که «بر اساس مجوز ۲۷ اسفندماه {۱۴۰۲} مبنی بر تداوم تولید پارس با روال پیشین، فراخوان متقاضیانی که در سامانه یکپارچه برای این خودرو ثبت‌‌نام کرده بودند، بر اساس اولویت از ۲۸ اسفندماه آغاز شده و این متقاضیان به تدریج بر اساس ظرفیت تولید فراخوان می‌شوند.»  باید منتظر ماند و دید آیا مجوز تولید پارس بار دیگر نیز تمدید می‌شود یا این خودرو در انتهای بهار به آخر خط خواهد رسید.

ادامه فراخوان مشتریان پارس

اما ایران‌خودرو به تازگی نیز اعلام کرد که پس از پایان تعطیلات نوروزی، فراخوان متقاضیان پارس را ادامه خواهد داد.گروه صنعتی ایران‌‌‌خودرو اعلام کرد: بر اساس مجوز صادر شده در ۲۷ اسفند ماه سال گذشته مبنی بر تداوم تولید پارس، فراخوان متقاضیانی که در سامانه یکپارچه فروش ثبت‌نام کرده‌اند، آغاز شده و پس از تعطیلات نوروز طبق اولویت متقاضیان ادامه خواهد داشت.

این خودروساز پیش‌تر اعلام کرده بود که بر اساس مجوز صادره از سوی مراجع ذی‌‌‌صلاح، امکان تولید پارس در بهار سال ۱۴۰۳ فراهم شده و بر همین اساس قطعات لازم سفارش‌گذاری و تولید این خودرو با حداکثر ظرفیت ممکن در خطوط تولید و در اولین زمان ممکن پس از تعطیلات نوروز آغاز می‌شود و ادامه خواهد یافت.

با برنامه‌‌‌ریزی صورت‌گرفته، ظرفیت تولید محصول پارس از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال کاری ۱۴۰۳، در کمتر از دوماه به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید. بنابراین با افزایش ظرفیت خطوط پارس در پایگاه‌‌‌های تولیدی ایران‌‌‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

در صورت حذف پارس، ایران‌خودرو تنها مدل ۲۰۷ را در بین محصولات پژو در سبد تولیدات خود خواهد داشت هرچند البته این خودرو نیز به احتمال زیاد طی یکی دو سال آینده از رده تولید خارج خواهد شد.