خودروهایی که از دسترس خریداران دور شدند/ رشد قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو+ نمودار

کدخبر: ۶۳۴۷۶۲
اقتصادنیوز: بررسی روند قیمت سه خودروی پرطرفدار ایران‌خودرو در نیمه دوم سال 1402 نشان‌ از افزایش بیش از 20 درصدی قیمت این خودروها دارد. این افزایش قیمت، دسترسی خریداران به این خودروها را سخت‌تر کرده است.
خودروهایی که از دسترس خریداران دور شدند/ رشد قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز؛ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتومات» دربازه زمانی مورد بررسی رشدی 23.2 درصدی، «دنا پلاس 6 دنده توربو» رشد 23.2 درصدی و «تارا اتوماتV2» با رشد 22.1 درصد راهی بازار شدند.

خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «تارا اتومات V2» از جمله خودروهای محبوب ایران خودرو هستند که در بازه زمانی مورد بررسی، قیمت آن‌ها به بالای 900 میلیون تومان رسید. بطوریکه «دنا پلاس 6 دنده توربو» با این افزایش تنها یک گام تا میلیاردی شدن فاصله داشت.

بررسی بازار نشان می‌دهد که قیمت «دنا پلاس توربو اتومات» در بازه زمانی مورد بررسی با افزایش 185 میلیون تومانی روبرو بوده است. این خودرو در نیمه مهرماه با قیمت 795 میلیون تومان به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر قیمت آن به 980 میلیون تومان رسیده است.

اما روند قیمت «دنا پلاس 6 دنده توربو» که یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار در بازار محسوب می‌شود، در مدت زمان مورد بررسی از رشد قیمت بی‌نصیب نماند. براساس ارزیابی‌ها، این خودرو در این مدت با افزایش 117 میلیون تومانی، از قیمت 732 میلیون تومان در نیمه فروردین به 849 میلیون تومان در حال حاضر رسیده است.

دنا

اما «تارا اتومات V2» که در ابتدای ورود به بازار با استقبال چندانی روبرو نشده بود، به مرور نظر خریداران را به خود جلب کرد و قیمت آن از 755 میلیون تومان در نیمه دوم مهرماه به 922 میلیون تومان در نیمه اسفند رسید.

با این شرایط می توان گفت خودروهای پرطرفدار ایران خودرو کارنامه گران قیمتی در مدت زمان مورد بررسی داشت و این امر موجب شد تا پرطرفدارهای ایران خودرو از کانال میان قیمت ها خارج شوند.

تارا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید