گروه بورس کالا - سیزدهمین سمپوزیوم فولاد کشور روزهای دهم و یازدهم اسفندماه جاری در شرکت ذوب آهن اصفهان برگزار می‌شود. دبیر علمی سیزدهمین سمپوزیوم فولاد، در نشست خبری با رسانه‌های استان اصفهان گفت: سمپوزیوم امسال با شعار «فولاد با کیفیت برتر و چشم‌انداز مصرف بهینه» در دو بخش سمپوزیوم و نمایشگاه برگزار خواهد شد. علی شفیعی افزود: در فراخوان اولیه دبیرخانه همایش ۱۹۱ مقاله به این دبیرخانه واصل شد که از این تعداد پس از داوری مقالات رسیده، ۱۰۹ مقاله برای ارائه در قالب سخنرانی و پوستر در سمپوزیوم پذیرفته شد.

وی گفت : ۲۹ درصد مقالات واصل شده به دبیرخانه سمپوزیوم فولاد از بخش صنعت و ۷۱ درصد مربوط به مراکزعلمی و دانشگاهی است و مقالات بخش صنعت نسبت به سمپوزیوم قبلی هشت درصد افزایش یافته است. وی اضافه کرد: از مقالات پذیرفته شده در سمپوزیوم تعداد۵۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۵۹ مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود.

شفیعی، اقتصاد و مدیریت، تولید آهن و فولاد، ذوب و ریخته‌گری، متالورژی مکانیکی و شکل‌دهی، متالورژی فیزیکی و عملیات حرارتی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی و خوردگی را از جمله حوزه‌هایی دانست که مقالات واصله به دبیرخانه موضوعات آن را تشکیل می‌دهد.

همچنین معاون برنامه‌ریزی و توسعه ذوب‌آهن اصفهان و دبیر اجرایی سیزدهمین سمپوزیوم فولاد کشور، از حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی در بخش نمایشگاهی این سمپوزیوم خبر داد.

رمضان قربان ابراهیمی گفت: ۲۲ شرکت‌کننده این نمایشگاه از کشورهای مختلف فعال در زمینه دانش و صنعت فولاد جهان مانند ایتالیا، چین، آلمان و ترکیه هستند.

وی افزود: سهم ۷۰ درصدی استان اصفهان از تولیدات فولادی کشور و برخورداری از مراکز علمی و دانشگاهی معتبر فعال در زمینه صنایع فلزی، بستری مناسب برای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و همچنین تولیدی در صنعت فولاد فراهم آورده است.