کارنامه گروه بهمن در 1402

در این سال، رهبری در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌‌‌های تولید داخل، در جریان آخرین اقدامات گروه بهمن در راستای برقی‌‌‌سازی محصولات این شرکت قرار گرفتند. همچنین مدیران گروه بهمن در این دیدار برنامه‌‌‌های این گروه در خصوص برقی‌‌‌سازی‌‌‌های محصولات را تشریح کردند.

در روزهای پایانی اسفند اما ماموریت سه‌ساله بیوک علیمرادلو در مقام مدیرعاملی گروه بهمن پایان پذیرفت و او جای خود را به محمد محمدی داد. مدیرعامل جدید گروه بهمن، پیش از این سابقه مدیرعاملی بهمن دیزل و سیبا موتور و عضو هیات‌مدیره گروه بهمن را در کارنامه خود داشته است.

در سال گذشته، شرکت‌های بهمن موتور، بهمن دیزل و سیبا موتور موفق به کسب جایگاه‌‌‌ برتر خدمات فروش شدند. شرکت بهمن دیزل و بهمن موتور بر مبنای گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد جایگاه نخست و سیبا موتور جایگاه دوم را در حوزه خدمات فروش خودروهای سواری و تجاری کسب کردند. همچنین در بیست‌‌‌وششمین همایش رتبه‌‌‌بندی شرکت‌های برتر، گروه بهمن با رتبه ۴۱ در میان ۱۰۰ شرکت برتر سال ۱۴۰۱ ایران قرار گرفت.

بهمن موتور در سال ۱۴۰۲ با معرفی خودروی XB۱ بازار SUV را غافلگیر کرد. XB۱ نسخه جدیدی از فیدلیتی است که قرار است نیمه اول سال ۱۴۰۳ روانه بازار شود.

همچنین بهمن دیزل نیز کشنده بایک X۹ را به بازار ایران معرفی کرد. این خودروی تجاری ۴۴ تن را می‌توان پیشرفته‌‌‌ترین کشنده بازار ایران دانست. بایک X۹ در سال گذشته میلادی به عنوان بهترین خودروی تجاری چین شناخته شد. بهمن دیزل در سال ۱۴۰۲، ۲۲هزار و ۵۶۰ دستگاه خودروی تجاری را تولید کرد. در نهایت اینکه گروه بهمن در سال گذشته حضور پررنگی در بخش واردات نیز داشت و توانست محصولاتی مانند هونگچی H۵ و خودروی برقی EQM۵ را معرفی کند.

اتوبوس‌سازی اسنا –وابسته به گروه بهمن- نیز در سال ۱۴۰۲ اتوبوس ۱۸ متری را به سبد خود اضافه کرد. البته این شرکت برای ورود اتوبوس‌های برقی به کشور نیز برنامه دارد. اسنا در سال ۱۴۰۲ با شهرداری تهران، اصفهان و تبریز قرارداد منعقد کرد و مطابق برنامه اتوبوس‌های موضوع قرارداد را به این شهرداری‌ها تحویل داد. اتوبوس‌های تولیدی گروه بهمن در نوروز ۱۴۰۳ به شهروندان این شهرها خدمات دادند.

گروه بهمن اما در سال ۱۴۰۲ به اغلب نقاط ایران سفر کرد و محصولات خود را در معرض دید علاقمندان قرار داد؛ از پایتخت کشور و سیستان و بلوچستان تا ارومیه و مشهد تنها بخشی از حضور این گروه در نمایشگاه‌های ایران در بوده و این گروه در سال ۱۴۰۲ به یازده استان ایران سفر کرد و بر اساس برخی تخمین‌ها حدود سه میلیون و صدهزار نفر از محصولات این شرکت دیدن کردند.