آنها می‌گویند در مرحله اول عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه، برای خرید خودروی تارا دستی پنج دنده ثبت‌نام کرده‌اند و بر اساس اولویت‌بندی در نوبت تحویل زمستان ۱۴۰۲ قرار گرفته‌اند که به تازگی از سوی خودروساز برایشان فراخوان واریز وجه ارسال شده است. مشتریان در ادامه عنوان کردند بعد از ۷ ماه انتظار، اکنون شرکت ایران‌خودرو در فراخوان واریز وجه اعلام کرده که باید به جای خرید تارا دستی پنج دنده (تارا V۱)، تارا دستی شش دنده (تارا V۱ پلاس) تحویل بگیرند و این در حالی است که تارا دستی ۶ دنده نسبت به خودروی ثبت نامی آنها یعنی تارای دستی ۵ دنده حدود ۱۹۵ میلیون تومان گران‌تر است.

آنها همچنین گفته‌اند با توجه به اینکه تارا ۶ دنده یک محصول جدید است، بنابراین نباید خودروساز مشتریان را وادار به خرید این خودرو کند، بلکه باید برای این خودرو برنامه فروش جدید ارائه دهد تا متقاضیان جدید در صورت تمایل نسبت به خرید این خودرو اقدام کنند یا حداقل تغییر نوع خودرو اختیاری باشد.  

به گفته آنها، در شرایط سخت اقتصادی تامین حدود ۲۰۰میلیون تومان اضافه‌تر از آنچه برای خرید خودرو پیش‌بینی می‌کردند، کار آسانی نیست و این در حالی است که شرکت خودروساز حداکثر ۱۵ روز وقت به مشتریان برای واریز وجه می‌دهد. این دسته از مشتریان از ایران‌خودرو خواستند تا همان خودروی ثبت‌نامی به آنها تحویل شود و این شرکت از اجبار مشتریان خود به تغییر نوع خودرو خودداری کند.