تاریخ انقضای پژو پارس

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در ادامه با ارائه گزارش عملکرد از دستاوردهای این خودروساز در سال ۱۴۰۱ و برنامه‌های سال‌جاری گفت: از ابتدای ورود به این مجموعه جذب نیروی ستاد را به جز در مواردی که نفر مشخص کارشناس فنی از جامعه دانشگاهی یا نخبگانی باشد، ممنوع اعلام کردم؛ در این خصوص توافقی با دانشگاه‌‌‌های مطرح کشور صورت گرفت تا استخدام‌‌‌ها از نخبگان یا جایگزین‌‌‌هایی برای بازنشستگان تولید باشد‌‌‌.

پنج راهبرد ایران‌خودرو

وی با اشاره به عملکرد سال ۱۴۰۱ و راهبردهای آینده ایران‌خودرو تصریح کرد: از روز نخست ورود به این مجموعه، پنج محور را تعریف کرده‌ام که در صدر آن، افزایش تولید و عرضه خودرو قرار دارد؛ باید تولید خودرو با توجه به نیاز جامعه و پاسخگویی به این نیازها صورت گیرد. وی توسعه صادرات سودآور را از دیگر محورهای راهبردی ایران‌خودرو برشمرد و اظهار کرد: هیچ‌گونه صادرات بدون سوددهی انجام نخواهد شد. عظیمی توسعه سبد محصولات و بهبود تصویر ذهنی مردم با ارتقای کیفیت محصولات را از دیگر برنامه‌های محوری این شرکت برشمرد و با بیان اینکه کیفیت در ساخت قطعه معنا پیدا می‌کند، گفت: برنامه کیفی بسیار مناسبی در مجموعه ایران خودرو راهبری می‌شود و با برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم تا پایان سال مشتریان شاهد ارتقای کیفیت خواهند بود.

عظیمی با بیان اینکه در سال گذشته پژو پارس بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده بود، اظهار امیدواری کرد: تا انتهای امسال تولید این خودرو متوقف شده و جای خود را به محصولات سودده یا محصولاتی با زیان کمتر دهد. مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: برنامه تولید ۷۳۰‌هزار دستگاه خودرو تا پایان سال‌جاری در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به پروژه‌های این خودروساز در زمینه تولید موتور، گیربکس و خودروهای برقی عنوان کرد: با تاکید وزیر صمت بر تولید خودروی برقی، در نیمه دوم امسال، نسخه برقی خودروی ری‌را رونمایی خواهد شد.

عظیمی با اشاره به موضوع توسعه محصولات در سال‌جاری یادآور شد: سال گذشته دو محصول هایما رونمایی شد و چندی پیش نیز طی قراردادی با دانگ فنگ، مقرر شد ۱۰‌هزار دستگاه خودروی هیبرید و بنزینی شاین مکس در راستای تنظیم بازار و پاسخگویی به نیاز مشتریان وارد کشور شود. این محصول دارای خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور خواهد بود و همچنین به دنبال انتقال تکنولوژی تولید این محصول هستیم. مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام ایران خودرو برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور ۷۸‌درصد از سهامداران در محل سالن اجتماعات پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد و پس از قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی این سال به تایید سهامداران رسید.