سیستم ارتباط بی سیم در فونیکس

این سیستم همچنین با اندازه‌‌‌گیری فاصله بین خودرو و ریموت، مشخص می‌‌‌کند که ریموت داخل خودرو است یا خارج از آن. از این اطلاعات می‌‌‌توان برای ایجاد انواع مختلف دسترسی استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر ریموت خارج از خودرو باشد، فقط دسترسی ورود داده می‌‌‌شود، اما عملکرد استارت کار نمی‌‌‌کند. به لحاظ رفاهی نیز، گرمای آزار دهنده در فصل تابستان و سوز زمستان، عاملی است که سرنشینان همواره از بدو ورود به خودرو تا زمان تاثیر عملکرد سیستم تهویه، ناگزیر به تحمل آن بوده‌‌‌اند. اما سیستم PEPS این امکان را به راننده می‌‌‌دهد که از فاصله ۳۰ متری، ضمن روشن و گرم کردن موتور، سیستم تهویه مطبوع را بر اساس آخرین تنظیمات آن روشن کند تا سرنشینان هنگام ورود به خودرو، از دمای مطلوب خود لذت ببرند.

در خودروهای فونیکس، با قرار گرفتن به همراه ریموت در فاصله ۲/ ۱ متری خودرو، قفل آن به همراه آینه‌‌‌های جانبی به طور خودکار باز می‌‌‌شود و با فاصله گرفتن به اندازه ۵/ ۱ متر از خودرو، به طور خودکار قفل و آینه‌‌‌ها بسته خواهند شد. با فشردن کلید قفل روی ریموت به مدت چند ثانیه، شیشه‌‌‌ها به صورت همزمان بالا می‌‌‌روند. همچنین با همراه داشتن ریموت می‌‌‌توان از فاصله ۳۰ متری، موتور و سیستم تهویه مطبوع را روشن کرد تا تهویه بر اساس آخرین تنظیمات آن فعال شده و هنگام سوار شدن، دمای آن به سطح مطلوب رسیده باشد.

سیستم PEPS در تکنولوژی روز دنیا، به سرعت جایگزین فناوری‌‌‌های گذشته می‌‌‌شود و در کشور ما نیز محصولات فونیکس، این امکان را در اختیار هموطنان قرار داده‌اند. در آینده نیز تکنولوژی باز کردن و استارت خودرو، به این سمت پیش خواهد رفت که راننده بتواند از تلفن همراه خود به‌‌‌عنوان ابزاری برای تایید هویت توسط خودرو، باز یا قفل کردن درها و استارت زدن استفاده کند.