وی بیان کرد: پیشرانه EFP با هدف بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو در زمینه قوای محرکه، تولید محصولاتی رقابت‌‌‌پذیر با استاندارد روز، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و دستیابی به استانداردهای آلایندگی بالاتر از جمله یورو ۶ طراحی شده است. پیرمحمدی با اشاره به وجود اشتراک نامی که بین پیشرانه EFP و پیشرانه نسل قبلی EF۷ تصریح کرد: هیچ اشتراکی در بحث قطعات میان این دو پیشرانه وجود ندارد و اکثر قطعات موتور جدید کاملا از لحاظ طراحی با پیشرانه قبلی متفاوت است. قائم‌مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌‌‌های ایران خودرو در ادامه اظهار کرد: با وجود این تفاوت، پیشرانه EFP به نحوی طراحی شده که سرسیلندر و بلوک سیلندر آن در خط تولید موتور قبلی امکان ساخت داشته باشد.

پیرمحمدی خاطرنشان کرد: بهینه‌سازی‌های صورت گرفته روی این پیشرانه موجب افزایش توان و گشتاور تولیدی موتور EFP نسبت به موتور قبلی شده است. در خصوص تفاوت‌های موتورهای EFP با موتور قبلی  بایدگفت: قطعات اصلی این قوای محرکه شامل میل‌لنگ، یاتاقان‌‌‌ها، شاتون، پیستون، میل بادامک، سرسیلندر، منیفولد هوای ورودی، منیفولد دود خروجی، سیستم EMS، توربوشارژ، سیستم خنک‌کننده و... آن کاملا متفاوت بوده که این قطعات با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش راندمان در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو و مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (ایپکو) طراحی شده و با همکاری خوب زنجیره تامین، تولید انبوه آن آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پیشرانه EFP توربو دارای سیستم پیشرفته زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها CVVT بوده و طراحی و تولید آن دستاوردی بسیار بزرگ برای گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین صنعت خودروی کشور آن هم در زمان تحریم‌ها محسوب می‌شود. به گفته وی، پس از نصب پیشرانه EFP روی خودرو دنا پلاس توربو جدید، ایران خودرو قصد دارد آن را روی کراس اوور ری‌‌‌را نیز که سال آینده تولید انبوه آن آغاز می‌شود نصب کند.