طبق اطلاعات موجود، طی همین چند روز گذشته، خودروهایی مانند پژو ۲۰۷ دستی و اتومات، تارا و شاهین در بورس‌کالا عرضه شده‌اند که همه آنها با قیمتی پایین‌تر از بازار به دست برندگان مزایده خواهند رسید. در این بین، پژو ۲۰۷ دستی در رنگ سفید، با میانگین قیمت ۴۱۰ میلیون تومان به فروش رفته، حال آنکه در بازار قیمتی بالای ۵۷۰ میلیون تومان دارد. بنابراین اختلاف قیمت بازار این خودرو با قیمت کشف شده‌اش در بورس به ۱۶۰ میلیون تومان می‌رسد. از سوی دیگر اما قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک هم در بورس‌کالا بسیار کمتر از بازار کشف شد. هر دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید با میانگین قیمت حدودا ۴۳۵ میلیون تومان در معاملات تالار خودرو فروخته شد. این در حالی است که پژو ۲۰۷ اتومات با قیمتی بالای ۷۰۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

اما شاهین که با میانگین قیمت ۳۴۷ میلیون تومان در بورس‌کالا به فروش رفت (البته به دلیل کمبود تقاضا، ۶۵‌درصد شاهین‌های عرضه شده بدون مشتری ماند)، در حال حاضر قیمتی بالای ۵۲۰ میلیون تومان در بازار دارد. بنابراین این خودرو بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار در بورس‌کالا کشف قیمت شده است.

دیگر خودروی عرضه شده در بورس تارای ایران خودرو است که آن نیز به سرنوشت شاهین دچار شد و بخشی از عرضه آن بدون تقاضا ماند. این خودرو در نهایت با قیمتی حدود ۳۵۱ میلیون تومان در بورس‌کالا عرضه شد. این در حالی است که تارا در بازار حدود ۶۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. با این حساب، در حال حاضر اختلافی ۲۷۰ میلیون تومانی بین قیمت بورسی و بازار تارا به چشم می‌آید.

در این مدت خودروهای دیگری نیز در بورس‌کالا عرضه شده‌اند که اکثر قریب به اتفاق آنها نیز با قیمتی بسیار کمتر نسبت به بازار فروخته شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد خرید خودرو از بورس‌کالا هرچند هزینه بیشتری نسبت به خرید از درب کارخانه دارد، با این حال در مقایسه با بازار بسیار کمتر است. این موضوع هرچند برای دلالان و واسطه‌گرانی که به خودروی بورسی هم نفوذ کرده‌اند رانتی بزرگ محسوب می‌شود، اما به هر حال سبب شده مصرف‌کنندگان واقعی نیز منتفع شوند؛ زیرا اگر در مزایده برنده شوند، خودروی موردنظر خود را با قیمتی پایین‌تر از بازار خواهند خرید.