در حال حاضر، شرکت‌های قطعه‌سازی در شرایط دشوار مشغول کار هستند و مغزها و مهندسان نخبه‌ای که تحصیلکرده دانشگاه‌های ممتاز کشور هستند در این شرکت‌ها کار طراحی و تولید را انجام می‌دهند. مهندسان و متخصصان جوان مجموعه دانش‌بنیان آذین خودرو موفق شده‌اند تا آنچه را که وارداتی بوده، بومی‌سازی و طراحی مجدد کرده، بسازند و به تولید داخلی تبدیل کنند این قطعات تولیدی شامل انواع سانروف، انواع مدل‌های ECU یا کامپیوتر خودرو، فول آمپرها، مولتی مدیا، کنترل بخاری، کولرهای خودرو، ، توربو شارژ و... است.

شرکت آذین خودرو طی سال‌ها فعالیت توانسته دستاوردهای خوبی را رقم بزند و در این مجموعه سالانه صد‌ها‌میلیون قطعه برای انواع خودروهای داخلی و خارجی تولید می‌شود.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این مجموعه راه‌اندازی تنها خط تولید سانروف در خاورمیانه است که در سطح ایران و خاورمیانه بی‌سابقه است. در واقع ۶ سال تحقیق و پژوهش در گروه صنعتی آذین خودرو انجام شده تا درنهایت عوامل و دست‌اندرکاران آن توانسته‌اند به دانش و فناوری ساخت انواع سانروف دست پیدا کنند. این در حالی است که به دلیل تولید محدود و پیچیده سانروف، تولید این قطعه در دنیا فراوانی ندارد و بعد از موتور و گیربکس، سومین قطعه فانکشن دار است که چهار عملیات روی سقف انجام می‌دهد.

امروز با توجه به موارد اشاره شده این گروه صنعتی می‌تواند برای هر خودرویی که خودروسازان تصمیم بگیرند قطعه سانروف را طراحی کند. هم اکنون گروه صنعتی آذین خودرو در کنار ۷ کشور بزرگ دنیا در خودرو‌سازی به این دانش دست پیدا کرده و در سه خط تولید این مجموعه سالانه ۷۵۰‌هزار سانروف تولید می‌شود. که این مهم سبب شده تا جلوی خروج ارز از کشور به این منظور گرفته شود.  در عین حال ECU یا کامپیوتر خودرو، قطعه‌ای است که در ابتدا توسط اروپایی‌ها و سپس توسط چینی‌ها و آسیایی‌ها برنامه‌نویسی و تولید می‌شد. ایران به نرم‌افزار برنامه‌نویسی این قطعه دسترسی نداشت، اما متخصصان ایرانی توانسته‌اند برای اولین بار سیستم این قطعه را در کشور پیاده‌سازی کنند. تا چندی پیش کمبود قطعهECU در کشور موجب رسوب هزاران خودرو در کف کارخانه‌ها شده بود؛ اما در حال حاضر صفر تا صد این کالا با دانش ایرانی بومی‌سازی شده است و در مجموعه آذین خودرو تولید می‌شود.

همچنین در این واحد سالانه صد‌هزار جلو آمپر انواع خودرو تولید می‌شود. به طوری که این دستگاه به طور اتوماتیک شرایط روز و شب را شبیه‌سازی می‌کند و طراحی قطعات مکانیکی، قطعات الکترونیکی و تسترها به طور کامل در این شرکت انجام گرفته است. قطعات جلو آمپر هوشمند برای کمک به سرعت دیداری، کنترل سریع و ایمنی راننده طراحی شده است. این محصول قابلیت دوربین‌های ۳۶۰ درجه، نمایش گوگل مپ را دارد و می‌تواند به طور کامل از وقوع بسیاری از تصادفات جلوگیری کند.  همچنین این شرکت به تکنولوژی تولید مکانیزه قفل خودرو دست یافت و سقف داخلی خودرو را با تکنولوژی wet که در اختیار چند کشور مطرح اروپایی است داخلی سازی و تولید کرد.