معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که هیچ توافقنامه‌ای برای ساخت مونوریل با وزارت کشور امضا نکرده‌ایم، گفت: برای تامین نظر دولت، حاضریم یک خط مونوریل را به عنوان سمبل در تهران بسازیم.

‌جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تاکید بر این که هیچ توافقنامه‌‌‌ای در رابطه با احداث مونوریل توسط نمایندگان شهرداری تهران با وزارت کشور امضا نشده است، تصریح کرد: در کارگروهی که برای بررسی مشکلات حمل‌ونقل عمومی شهر تهران برگزار می‌شود، بخش‌های مختلف حمل‌ونقل مورد بررسی و راهکارهایی برای حل مشکلات مرتبط با آنها اتخاذ می‌شود. وی در خصوص مذاکرات انجام گرفته در رابطه با مونوریل گفت: به مسوولان وزارت کشور پیشنهاد دادیم اگر دولت اصرار دارد که در شهر تهران سیستم مونوریل به صورت سمبلیک وجود داشته باشد، می‌توان این سیستم را در کریدوری حد فاصل برج میلاد تا نمایشگاه بین‌المللی که جاذبه‌های توریستی و گردشگری دارد، ساخت کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که چهار خط اعلام شده برای ساخت مونوریل همان خطوط ۸ و ۹ تعریف شده برای مترو هستند، تأکید کرد: دولت معتقد است که در این مسیر می‌توان مونوریل ساخت اما شهرداری بر اساس مطالعات کارشناسی معتقد است که مونوریل نمی‌تواند نقش یک سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر را در این خطوط ایفا کند و پاسخگوی مسافران این خطوط نیست.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مورد اختلاف دولت و شهرداری روی سیستم حمل‌ونقل است، نه خطوط و تاکنون هیچ توافقی در این رابطه صورت نگرفته است. این که برخی از دوستان صرفا بر پایه مذاکرات و پیشنهاد‌های اولیه عنوان کنند که شهرداری موافق ساخت مونوریل در خطوط مذکور است، منطقی نیست.

تشکری هاشمی تاکید کرد: حتی اگر شهرداری هم موافق با ساخت مونوریل به صورت سمبلیک در بخشی از شهر باشد، باز هم فرآیند قانونی برای تصویب مسیرهای ساخت این سیستم باید به تصویب شورای شهر و شورای عالی ترافیک کشور طی شود.