معرفی کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان

رپرتاژ آگهی: با توجه به اینکه از گذشته تا به امروز سفر کردن یکی از تفریحات مورد علاقه ایرانیان بوده است. اما یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که ایرانیان در سفرهای خارجی با آن روبرو هستند مسئله دریافت ویزا است. کاهش اعتبار پاسپورت‌های ایرانیان باعث شده سفر به برخی از کشورهای خارجی سخت و تنها با وجود دریافت ویزا امکان‌پذیر باشد. در این مطلب سعی دارم شما را کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان آشنا کنم پس با ما همراه باشید.

سفر ایرانیان بدون ویزا به کشورهای خارجی

سفر به اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی بدون ویزا بسیار سخت بوده و از این رو ایرانیان بیشتر به کشورهای بدون نیاز به ویزا سفر می‌کنند. گردشگران ایرانی در کشورهای بدون ویزا می‌توانند بین ۱۴ تا ۱۵۰ روز  اقامت داشته باشند. ناگفته نماند به‌ جز سفر به ۱۱ کشور، ایرانیان برای سفر به باقی کشورها نیازمند اخذ ویزا هستند.

سفر کردن به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان بسیار راحت بوده و نیازی به رفتن به کنسولگری و همچنین جمع‌آوری مدارک و پرداخت هزینه دیگری ندارد. سفر به این گونه کشورها با ویزای گردشگری و پاسپورت کشور مبدا  به راحتی امکان‌پذیر است. سفر به برخی از  کشورهای اروپا نیز نیاز به ویزای خاصی ندارد و سفر برای ایرانیان آزاد محسوب می‌شود.

این کشورهای اروپایی با ایران توافق‌نامه‌هایی سیاسی اجتماعی تنظیم کرده‌اند که باعث شده شهروندان هر دو کشور  به راحتی بتوانند رفت و آمد داشته باشند. اما در مقابل دریافت ویزا برای سفر به بعضی از کشورها مانند استرالیا، کانادا، ایتالیا و … الزامی به شمار می‌رود .گاهی علاوه بر ویزا ممکن است تعداد دفعات ورود گردشگران به کشورهای مختلف نیز محدودیت داشته باشد.

C:\Users\Graphic\Desktop\New folder (18)\Iranian-passport-rating.jpg

کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان

گردشگران ایرانی برای سفر به کشورهایی که نیاز به ویزا نداشته باشند باید گذرنامه‌ای معتبر با داشتن 7 ماه اعتبار تا منقضی شدن دریافت کنند. در ادامه مطلب به معرفی لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان می‌پردازم از جمله آن‌ها عبارتند از: 

روسیه

روسیه یکی از بهترین و بزرگترین کشورهای اروپای شرقی به شمار می‌رود. سفر به این کشور برای ایرانیان نیاز به ویزا نداشته و ایرانیان می‌توانند به راحتی به این سرزمین سبز و پهناور سفر کنند.

ارمنستان

ارمنستان که در میان مرز قاره آسیای و اروپا قرار گرفته یکی دیگر از کشورهای محبوب میان گردشگران ایرانی بوده که رفتن به آن نیز نیازی به دریافت ویزا ندارد.

ترکیه

ترکیه نیز یکی دیگر از کشورهایی به شمار می‌رود که در بین دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است. با توجه به عدم نیاز ویزا برای سفر به این کشور، نزدیک بودن فرهنگ این کشور با ایران، مناسب بودن هزینه‌ها و … این کشور زیبا محبوبیت زیادی میان گردشگران ایرانی پیدا کرده است.

کرواسی

ایرانیان برای سفر به کشور کرواسی که از طبیعتی زیبا و بکر بهره‌مند بوده نیازی به دریافت ویزا ندارند ولی باید مدارک معتبری ارائه دهند که پس از پایان سفر حتما به کشور خود بازمی‌گردند. این کشور به خاطر مناظر طبیعی زیبا و سواحلی که دارد هر ساله میزبان گردشگران زیادی است.

صربستان

صربستان کشوری اروپایی که در جنوب شرقی این قاره و شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. از مهمترین ویژگی‌های سفر به این کشور برای ایرانیان می‌توان به عدم دریافت ویزا اشاره کرد. البته ناگفته نماند این قانون تا سال 1397 اجرا شد و از آن پس برای سفر به این کشور ایرانیان باید ویزا تهیه کنند. قابل توجه است مراحل دریافت ویزا جهت سفر به این کشور بسیار آسان است. تور صربستان هم یکی از بهترین تورهای اروپا بدون ویزای شینگن است که به ایرانیان پیشنهاد می‌کنیم حتما سفر به این کشور را تجربه کنند.

بلغارستان

بلغارستان کشوری زیبا در جنوب شرقی اروپا بوده که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب نموده است. پایتخت این کشور شهر صوفیه بوده و رشته کوه‌های بالکان آن را محاصره کرده‌اند. وارنا نیز یکی از بهترین شهرهای ساحلی، تفریحی بلغارستان به شمار می‌رود. ناگفته نماند ایرانیان برای سفر به بلغارستان نیازی به دریافت ویزای بلغارستان ندارند. هر گوشه و کنار این کشور بسیار زیباست و در حال حاضر تور وارنا و تور صوفیا یکی از پرطرفدارترین تورهای این کشور است.

گرجستان

گرجستان یکی از کشورهایی است که به ویزای شنگن احتیاجی ندارد و جزء راحت‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان محسوب می‌شود. هر ساله ایرانیان زیادی به این کشور سفر می‌کنند و سفری ارزان و بدون دغدغه را تجربه می‌کنند.

C:\Users\Graphic\Desktop\New folder (18)\Visa-issuance-at-the-embassy.jpg

مزایای سفر بدون داشتن ویزا برای ایرانیان

سفر به کشورهای خارجی بدون دریافت ویزا دارای مزایا و امتیازات ویژه‌ای است از جمله آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • راحتی و انعطاف پذیری

مهمترین ویژگی سفر بدون ویزا متعلق به راحتی و انعطاف‌پذیری سفر بوده زیرا باعث شده گردشگران به راحتی بتوانند حتی بلیط‌های لحظه آخری تهیه کرده و سفر کنند.

  • صرفه جویی در وقت و هزینه

با توجه به اینکه دریافت ویزا فرایندی طولانی و پرهزینه بوده، سفر به کشورهایی که نیازی به دریافت ویزا نداشته برای گردشگران ایرانی بسیار راحت‌تر به شمار می‌رود. همچنین برنامه‌ریزی برای سفر به کشورهای بدون ویزا الزامات کمتری را دنبال کرده و آسان‌تر نیز محسوب می‌شود.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشورهای زیادی در قاره‌های مختلفی است که ایرانیان بدون ویزا می‌توانند به آن سفر کنند. کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به شرح زیر است:

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در قاره آسیا

  1. ارمنستان

  2. قزاقستان

  3. مالزی

  4. عراق

  5. عمان

  6. قطر

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در قاره آمریکا

  • دومینیکا

  • ونزوئلا

  • جمهوری سورینام

  • هائیتی

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در قاره اقیانوسیه

  1. جزایر کوک

  2. ایالت فدرال میکرونزی

  3. نیووی

مدارک مورد نیاز برای کشورهای بدون ویزا

ایرانیان برای سفر به کشورهای بدون ویزا باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار

  • ارائه فرم درخواست ویزا

  • ارائه برگه رزرو هتل یا اقامتگاه

  • پرداخت هزینه پردازش ویزا

  • ارائه سه عکس با ابعاد پاسپورتی

C:\Users\Graphic\Desktop\New folder (18)\Advantages-of-visa-free-travel-for-Iranians.jpg

ویزای فرودگاهی

بعضی کشورها هستند که برای سفر به آن‌ها حتما باید ویزا تهیه شود ولی ویزای این کشورها در هنگام ورود به فرودگاه و پس از بررسی مدارک اشخاص صادر می‌شود. ویزای فرودگاهی با توجه به مدارک مربوطه اعم از گذرنامه، رزرو هتل، بلیط برگشت و ... به راحتی و بدون نیاز به سفارت‌خانه کشور مربوطه در فرودگاه صادر می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.