سخنگوی دولت در ادامه گزارشی از سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد و گفت که پزشکیان حامل پیام صلح پایدار و منصفانه برای همه ملت‌هاست.  نشست خبری مهاجرانی، روز گذشته کمی متفاوت از سخنگویان پیشین دولت برگزار شد. او در این نشست از یک رابط برای ناشنوایان و کم‌شنوایان استفاده کرد که سخنانش در نشست خبری را به زبان اشاره برای آنها بیان کند. مهاجرانی همچنین چند خبر مهم را در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران اعلام کرد. 

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار اکو ایران درباره بررسی مجدد اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: موضوع با هماهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام و با رعایت منافع ملی در حال پیگیری است. وی اظهار کرد: اف‌ای‌تی‌اف شامل ۴ معاهده است که ۲ معاهده را ایران با آن همکاری می‌کند و دو تا باقی مانده؛ یکی پالرمو و دیگری سی‌اف‌تی، این موضوع در چارچوب مصالح نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است. پیش از این «دنیای اقتصاد» در نشست خبری مسعود پزشکیان سوالی را در این خصوص مطرح کرده بود که رئیس‌جمهور در پاسخ به آن گفته بود که به زودی نامه‌ای را برای بررسی مجدد اف‌ای‌تی‌اف به مجمع تشخیص ارسال خواهد کرد‌.

سخنگوی دولت، همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نظر دولت نسبت به تعطیلی روز پنج‌شنبه، گفت: آنچه در دولت مطرح شد، بازگشت به لایحه ارسالی در دولت سیزدهم است. مهاجرانی اضافه کرد: لایحه دولت سیزدهم مبنی بر این بود که حجم زیادی از ادارات در تهران و شهرهای بزرگ تعطیل هستند، گفته شده بود با رعایت حفظ ساعات کار، روز پنج‌شنبه تعطیل شود و موضوع افزایش تعطیلی مطرح نبود. اگر روز تعطیلی بیشتر شود بهای تمام شده در بخش خصوصی بیشتر می‌شود و در قانون اساسی هم جمعه تعطیل رسمی است. نظر ما بازگشت به لایحه دولت سیزدهم است. مهاجرانی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: تعهداتی که به بازنشستگان داده شده است، سر جای خود است و طبق آن چیزی که مشخص شده، کارها دنبال خواهد شد.

رئیس‌جمهوری تاکید دارد که بدون آنکه مردم بدانند کاری را انجام نخواهد داد و مردم را غافلگیر نخواهد کرد. از طرفی هم چک بلامحل نخواهیم کشید. نکشیدن چک بلامحل یکی از نکاتی است که در دولت دنبال خواهد شد. سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره شفاف‌سازی قوه مجریه از آنچه تحویل گرفته است نیز گفت: یک سنت ناپسندی از قبل در کشور ما به جا مانده و آن این است که هر دولتی که سر کار می‌آید، دولت قبلی را به نوعی نابود می‌کند و همه زحماتش را نادیده می‌گیرد. وی درعین حال افزود: در هر حال آنچه تحویل گرفته‌ایم، هرچه که هست، پولی در آن نیست. وی تصریح کرد: نکته مهم این است که دولت را دولت وفاق می‌دانیم و اولا از زحمات دولت سیزدهم تشکر می‌کنیم و امیدواریم با وفاقی که ایجاد می‌شود مردم شرایط بهتری را احساس کنند، چون حال و سفره مردم، میزان الحراره کارکرد دولت‌هاست. امیدواریم با کمک وفاقی که ایجاد می‌کنیم مردم ما را درست قضاوت کنند.