درهمین حال غلامعلی فخاری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از مفقود شدن یک دختر ۱۵ ساله و یک بانوی ۴۵ ساله در جریان سیل خبر داد و گفت: عملیات جست‌وجو و امداد و نجات همچنان ادامه دارد. محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز درخصوص سیل سوادکوه و مسدود شدن جاده فیروزکوه گفت: آواربرداری ۳ روز طول می‌کشد و عجله ما برای آواربرداری این است که مردم محلی بتوانند رای بدهند، اما مسافران دیگر استان‌ها حق تردد نخواهند داشت. نامی با بیان اینکه هنوز مطمئن نیستیم که ۲ نفر در این سیل مفقود شده باشند، گفت: باید میزان زیادی از سنگ برداشته شود تا در این زمینه اطمینان یابیم. او در ادامه گفت که این سیل به گفته شهروندان در ۱۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

به جز سوادکوه، بارش‌های سنگین سه‌شنبه شب دیگر مناطق استان مازندران را نیز تحت تاثیر قرارداده است‌. بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات ۳۱ نفر از سیل مازندران خبر داد. وی ادامه داد: در دو منطقه زیرآب و سوادکوه، حدود ۳۰ روستا متاثر از سیل بودند که امدادگران موفق شدند ۶۱ نفر را اسکان اضطراری داده، ۳۱ نفر را از سیلاب نجات داده و هفت نفر را به مراکز درمانی انتقال دهند. محمودی گفت: ۶۰ خودرو درگیر سیل بودند که به مناطق امن منتقل شدند. همچنین ۱۲ خودرو رهاسازی شدند. همزمان احمد اسدی، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز در این استان خبر داد و خواستار عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، مقاوم‌سازی سازه‌های کم‌مقاوم و سست‌بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه شد. علاوه بر مازندران سازمان هواشناسی نسبت به تشدید رگبار و رعد و برق در ۱۳ استان همچنین وزش باد شدید و توفان گرد و خاک در شش استان هشدار داده است‌.

اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، زنجان، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، البرز، قزوین، شمال مرکزی و دامنه و ارتفاعات تهران، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و دامنه و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز و سمنان ازجمله مناطقی هستند که برای آنها هشدار صادر شده است‌. سازمان هواشناسی همچنین پیش‌بینی کرد بارندگی‌ها تا پایان هفته در مناطقی از شمال و شمال غرب کشور ادامه دارد./دنیای اقتصاد