در ادامه با حضور رئیس‌جمهور طرح آبیاری قطره‌ای - زیرسطحی شرکت کشت و صنعت کارون در شوشتر به بهره‌برداری رسید.افتتاح چندین طرح فولادی از جمله کارخانه فولاد زمزم ۳ نیز از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیسی به خوزستان بود‌.رئیسی در حاشیه افتتاح طرح آبیاری قطره‌ای - زیرسطحی شرکت کشت و صنعت کارون در شوشتر با بیان اینکه باید از مصرف آب برای کشاورزی بکاهیم، گفت: بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از مصرف آب کشور مربوط به حوزه کشاورزی است و باید مصرف آب این حوزه به طریق علمی کاهش داده شود. به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهور در جمع مردم ایذه نیز مساله آب را نخستین و مهم‌ترین مساله قابل پیگیری در این سفر دانست و تاکید کرد: انتقال آب سد کارون ۳ حتما تسریع خواهد شد. وی تصریح کرد: موضوع اول ازدواج، دوم اشتغال و سوم مسکن، سه محوری است که برای منطقه برنامه‌ریزی کردیم.

رئیسی در بخش دیگری از برنامه‌های سفرش به استان خوزستان، در آیین افتتاح پروژه تخته فشرده پاک چوب در شوش، اظهار کرد: بنای ما در دولت آن است که کار در بخش خصوصی دنبال شود و ما در دولت بخش خصوصی را تقویت کنیم. رئیس‌جمهور همچنین در محل شرکت پاک‌چوب شوش با تعدادی از نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه دیدار و نسبت به دغدغه آنها برای واگذاری قطعی این شرکت به صنایع جانبی قول پیگیری جدی داد.

به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه‌اش به استان خوزستان با حضور در جمع مردم ایذه تاکید کرد: اجازه نمی‌دهم رشوه و فساد در سیستم اداری کشور نفوذ کند، چراکه اراده بنده و همه دولتمردان خدمت بی‌منت، صادقانه و بی‌چون و چرا به مردم است. به گزارش «ایرنا»، وی تصریح کرد: مبادا بشنوم که روابط ناسالم در سیستم اداری کشور نفوذ کرده و جای روابط سالم را گرفته است. رئیسی با اشاره به گلایه به حق جمعی از جوانان این شهرستان در خصوص مشکل اشتغال، به شرکت‌های ایمیدرو و فولاد خوزستان دستور داد در اسرع وقت نسبت به سرمایه‌گذاری صنعتی در این شهرستان با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی اقدام کنند. رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته در حاشیه سفر به اهواز در جمع کارگران فولاد خوزستان حضور پیدا کرد.