مارک ویزبروت و جاستین تالبوت ۲۹ ژانویه در مجله تایم نوشتند: در حالی که جو بایدن و تیم سیاست خارجی او ماه‌ها تعهد خود را برای جلوگیری از گسترش جنگ اعلام کرده‌اند، اما جنگ در حال گسترش است و اولین تلفات ایالات متحده می‌تواند در حکم یک تغییردهنده بازی باشد.در سال سخت انتخاباتی، بایدن اکنون گزینه‌های نظامی را بررسی خواهد کرد که فراتر از حملات علیه حوثی‌ها در یمن است. اما رئیس‌جمهور همچنین باید مراقب عواقب آن باشد: در فضای سیاسی کنونی، هزینه‌های انتخاباتی تشدید جنگ احتمالا بسیار بیشتر از هزینه‌های اجتناب از آن خواهد بود.

نظرسنجی جدید YouGov که در ۲۵ ژانویه منتشر شد، نشان می‌دهد که ۲۳‌درصد از حامیان بایدن در سال ۲۰۲۰، رئیس‌‌جمهور را در صورت افزایش قیمت بنزین به گالنی ۵ دلار یا بیشتر به دلیل گسترش جنگ در خاورمیانه، مسوول می‌‌دانند. به طور کلی، اکثریت ۵۲‌درصد از پاسخ دهندگان همین دیدگاه را داشتند. ۷۱‌درصد هم موافق بودند که چنین افزایشی در قیمت گاز، به دلیل گسترش جنگ، می‌تواند بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر تاثیر بگذارد.

این ارقام، منعکس‌کننده یک روند کلی بزرگ‌تر است: رای دهندگان امروز اشتهای کمی برای دخالت ایالات متحده در درگیری‌های نظامی خارج از کشور دارند و به شدت افزایش قیمت داخلی را که ناشی از تصمیمات سیاست خارجی است، رد می‌کنند.تقریبا یک‌چهارم رای دهندگان به بایدن در سال ۲۰۲۰ که رئیس‌جمهور را مسوول افزایش شدید احتمالی قیمت بنزین تلقی کرده‌اند، به راحتی می‌توانند در یک انتخابات نزدیک تفاوت ایجاد کنند. به عنوان مثال، اگر به انتخابات ۲۰۲۰ نگاه کنیم، فقط بخش بسیار کوچکی - حدود ۱ در ۲۰ - از این گروه از رای‌دهندگان بایدن می‌توانند انتخابات را به سمت ترامپ منحرف کنند، اگر مخالفت آنها برای جلوگیری از رای دادن آنها کافی باشد و این یک تخمین محافظه‌کارانه است، زیرا ما فقط به رای دهندگانی نگاه می‌کنیم که نارضایتی خود را با ماندن در خانه ابراز می‌کنند. برخی احتمالا به ترامپ روی می‌آورند و بنابراین تاثیری دو برابر بیشتر از کسانی که رای ممتنع می‌دهند، بر نتیجه خواهند داشت.

افزایش قابل‌توجه قیمت گاز می‌تواند نتیجه احتمالی یک جنگ گسترده باشد. از زمان شروع جنگ در غزه، جمهوری‌خواهان برجسته، از جمله لیندسی گراهام، از رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا پالایشگاه‌های نفت ایران را بمباران کند. این یک موهبت برای چشم‌انداز انتخاباتی جمهوری‌خواهان خواهد بود.اگر بایدن واقعا می‌‌خواهد از گسترش جنگ در خاورمیانه جلوگیری کند - و به نوبه خود از انتخاب مجدد دونالد ترامپ جلوگیری کند - باید از اهرم قابل‌توجهی که برای ایجاد آتش‌‌بس در غزه دارد، استفاده کند. تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، خطر تشدید درگیری همچنان افزایش می‌یابد.اکنون بیش از سه ماه از جنگ غزه می‌گذرد. بمباران غزه توسط اسرائیل جان بیش از ۲۶۰۰۰ فلسطینی را گرفته است. بیشتر آنها غیرنظامیان بی‌گناه از جمله کودکان و زنان هستند.

با این حال، هنوز هزاران نفر که به دلیل کمبود مراقبت‌های پزشکی و آسیب‌های بهداشت عمومی و بمباران و محاصره جان خود را از دست داده‌اند، در این ارقام به حساب نیامده‌اند.انگیزه‌‌های ایران و شبه‌‌نظامیان متحد منطقه‌‌ای‌اش هرچه که باشد، واضح است که آنها در پاسخ به غزه حملاتی را انجام داده‌‌اند. در جریان آتش‌بس شش روزه بین اسرائیل و حماس در ماه نوامبر، حملات شبه‌نظامیان به نیروهای آمریکایی تا حد زیادی متوقف شد.آتش‌بس بین اسرائیل و حماس حملات به کشتیرانی دریای سرخ و تاسیسات نظامی ایالات متحده را متوقف یا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.به نفع رئیس‌جمهور است که این اتفاق بیفتد، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل برای دریافت هزاران تن مهمات و همچنین حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل به دولت بایدن تکیه کرده است.

این نیز بی‌‌سابقه نیست: رونالد ریگان با ابراز خشم خود از ویرانی و خونریزی بیهوده و جلوگیری از انتقال مهمات خوشه‌ای توانست مناخیم بگین، نخست‌‌وزیر اسبق اسرائیل را متقاعد کند که بمباران لبنان در سال ۱۹۸۲ را متوقف کند.زمان آن فرا رسیده است که بایدن از اهرم فشار خود برای برقراری آتش‌بس استفاده کند. این می‌تواند جان هزاران نفر را نجات دهد و از گسترش جنگ منطقه‌ای جلوگیری کند. همچنین به خوبی می‌تواند ریاست جمهوری او را نیز نجات دهد.