در ۲۲ماه گذشته حجم تبادل تجاری ایران و عمان به بیش از دو و نیم برابر افزایش یافته است. این یکی از رکوردهای قابل توجهی است که در روابط فی‌مابین بر آن تمرکز داشتیم. وزیر خارجه اضافه کرد: به زودی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با هدف شتاب‌دهی هر چه بیشتر در پیگیری توافقات روسای دو کشور در تهران برگزار خواهد شد. رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: موضوعات مختلفی برای افزایش هر چه بیشتر همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، فنی، علمی، فناوری و گردشگری بین دو کشور در دستورکار جدی ما قرار دارد. وی گفت: معتقدیم روابط کشورهای همسایه در منطقه می‌تواند به‌صورت پیوسته و زنجیره‌ای گسترش یابد.

وزیر خارجه همچنین با انتقاد از بیانیه مشترک روسیه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که در یکی از بندهای آن ادعاهایی درباره جزایر سه گانه ایران مطرح شده بود، تصریح کرد: با هیچ طرفی در مسیر حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی ایران هیچ‌گونه تعارفی نداریم. از آنچه درخصوص جزایر سه‌گانه ایرانی درج شده است، ناخرسندیم. روز گذشته از کانال‌های دیپلماتیک توضیحاتی را در این رابطه از مقامات روسیه دریافت کردیم. این توضیحات را کافی نمی‌دانیم و هرگز تکرار این رویه را در بیانیه‌ها و مداخله روسیه یا هر طرف دیگری در مسائل مربوط به تمامیت ارضی ایران برنمی‌تابیم. در این نشست همچنین وزیر خارجه عمان گفت که گفت‌وگوهای مفید و سازنده‌ای با امیرعبداللهیان داشته است. وی گفت: شاهد تحول جدی از حیث حضور بخش خصوصی ایران در عمان و شاهد افزایش فعالیت تجاری طرف عمانی در قبال ایران هستیم. درباره امکان دستیابی به توافق تجارت ترجیحی بود که ان‌شاءالله در آینده محقق شود.

وزیر خارجه عمان افزود: همه متخصصان و اهل فن در حوزه حمل‌ونقل را دعوت می‌کنیم در این خصوص مشارکت کنند. البوسعیدی گفت که روابط مردمی رو به گسترش است و این به نفع دو کشور خواهد بود. وی گفت: درباره تحولات منطقه و جهان می‌توانم تاکید کنم بر چیزی که آقای امیرعبداللهیان مطرح کرد و آن نزدیکی عمیق دیدگاه‌های دو کشور درخصوص راهکار سیاسی برای حل چالش‌های جهانی است. سیاست عمان همواره مبتنی بر اصل حسن همجواری و این نگاه بوده که چگونه می‌توانیم نقشی مثبت در نزدیکی دیدگاه‌ها بین کشورها و کاهش تنش‌ها ایفا کنیم. وی گفت: سیاست ما مبتنی بر حسن اراده قوی برای تقویت صلح و امنیت بوده است.

معتقدیم اگر اراده سیاسی قوی وجود داشته باشد راهکارهای مسالمت‌آمیز برای هر مشکل و سوءتفاهم و اختلافی که ممکن است رخ دهد وجود دارد. وزیر خارجه بیان کرد: تنها راه گذر از اختلافات گفت‌وگوی صریح و شفاف با هدف دستیابی به راهکارهای مورد توافق همه طرف‌ها در موضوعات اختلافی است. به این روش باور داریم و عمان تلاش‌های زیادی داشته است و معتقدیم این شیوه اصلی‌ترین درست برای تقویت روابط بین کشورها و تقویت صلح و امنیت برای همگان است. وی ابراز امیدواری کرد که امیرعبداللهیان را در مسقط ملاقات کند و روابط دو کشور را به نفع دو کشور و منطقه خواند.