از جمله واکنش‌‌‌ها از سوی اتحادیه اروپا بود؛ اتحادیه اروپا در بیانیه‌‌‌ای از این آشتی استقبال و تاکید کرد: «از سرگیری روابط دوجانبه تهران و ریاض می‌تواند به ثبات کل منطقه کمک کند.» به گزارش «ایسنا»، بروکسل در این بیانیه گفت که این اتحادیه منتظر اجرای آن است. در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه «اتحادیه اروپا تلاش‌‌‌های دیپلماتیک منجر به این گام مهم را تقدیر می‌کند» آمده است: «از آنجا که هم عربستان سعودی و هم ایران برای امنیت منطقه محوری هستند، از سرگیری روابط دوجانبه آنها می‌تواند به ثبات کل منطقه کمک کند.» اتحادیه اروپا همچنین در بیانیه خود افزود: «ارتقای صلح و ثبات و دستیابی به تنش‌‌‌زدایی در خاورمیانه از اولویت‌های کلیدی اتحادیه اروپاست. اتحادیه اروپا همچنان آماده تعامل با همه بازیگران در منطقه با رویکردی تدریجی و فراگیر و با شفافیت کامل است.»

وزارت خارجه فرانسه نیز پس از اعلام ایران و عربستان برای بهبود روابط میان دو کشور بیانیه‌‌‌ای منتشر و از توافق تهران و ریاض که با میانجیگری چین انجام شد، استقبال کرد.  همزمان به گزارش «ایسنا» به نقل از الحدث، فیصل‌بن‌فرحان، وزیرخارجه عربستان در اظهاراتی گفت که توافق با ایران نتیجه دو سال مذاکره بود که در نهایت به توافقاتی مبتنی بر رعایت اصل حسن همجواری و احترام به حاکمیت دو کشور و تداوم گفت‌‌‌وگوها برای برطرف کردن چالش‌‌‌های امنیتی منطقه رسیدیم. وی تاکید کرد: «ریاض گفت‌‌‌وگو را بهترین راه برای حل اختلافات می‌داند.»

عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات نیز در واکنش به توافق ایران و عربستان گفت که بازگشت روابط تهران و ریاض گام مهم در راستای ثبات و شکوفایی در منطقه است. انور قرقاش، وزیر مشاور امارات هم در امور خارجه در صفحه توییتر خود نوشت: «از توافق ایران و عربستان برای بازگشت روابط استقبال و از نقش چین در این زمینه تمجید می‌کنیم.» این آشتی در عراق، کشوری که پیش‌تر تلاش‌‌‌های زیادی برای حل اختلافات ایران و عربستان انجام داده بود نیز بازتاب گسترده‌‌‌ای داشت. در این راستا فادی الشمری، مشاور محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در صفحه توییتر با تبریک برای توافق ایران و عربستان نوشت: «بغداد نقش محوری برای نزدیک کردن رویکردهای دو کشور ایفا کرد.»

همچنین قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در صفحه توییتر خود نوشت که از تلاش‌‌‌های عراق و عمان و چین که منجر به توافق تاریخی میان ایران و عربستان شد تقدیر می‌‌‌کنیم. وی نوشت: «ما یقین کامل داریم که این توافق نتایج مثبتی برای عراق و منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت و تاکید می‌کنیم که گفت‌وگوی دیپلماتیک بهترین راه برای حل اختلافات و درگیری میان کشورهای دوست و برادر است.» در عین حال در گفت‌‌‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و سلطنت عمان، امیرعبداللهیان از تلاش‌‌‌های قبلی عمان در زمینه حصول توافق بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تشکر و قدردانی کرد.

همچنین عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین که در مذاکرات ایران و عربستان حضور داشته، توافق ایران و عربستان برای عادی‌‌‌سازی روابط را یک پیروزی برای صلح توصیف کرد. وانگ یی افزود: «این یک پیروزی برای گفت‌‌‌وگو، یک پیروزی برای صلح است و خبرهای خوب مهمی را در زمان آشفتگی‌‌‌های فراوان در جهان ارائه می‌دهد. چین به عنوان یک میانجی قابل اعتماد و با حسن نیت، صادقانه وظایف خود را به عنوان میزبان انجام داده است.» وزارت امورخارجه پاکستان نیز در بیانیه‌‌‌ای که روی وب‌سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، تاکید کرد که صمیمانه از توافق ایران و عربستان برای بهبود روابط میان دو کشور که با میانجیگری جمهوری خلق چین انجام شده است، استقبال می‌کند.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز در صفحه توییتر خود نوشت که بازگشت روابط ایران و عربستان نقطه عطفی مهم در راستای ثبات، امنیت و پیشرفت منطقه است. وی نوشت که این توافق آغازی برای خیر و برکت برای مردم دو کشور و تمام ملت‌های منطقه است. وزارت خارجه اردن هم به این بازگشت مناسبات دیپلماتیک واکنش نشان داد و در بیانیه‌‌‌ای از توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط استقبال کرد. وزارت خارجه اردن از نقش عراق و عمان در رسیدن به این توافق تمجید کرد. در عین حال ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌‌‌ای به توافق ایران و عربستان سعودی واکنش نشان داد و آن را گامی مهم برشمرد.