وعده ایجاد یک میلیون شغل محقق شد

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در جریان سفر به استان بوشهر با بیان اینکه مردم دست دشمن را خوانده‌اند و همان‌گونه که او را در اغتشاشات خیابانی ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی نیز ناکام خواهند گذاشت، اظهار کرد: امروز کشورهای بسیاری برای سرمایه‌گذاری در ایران رغبت دارند و زمینه‌های رشد بالای اقتصادی در کشور قابل مشاهده است. به گزارش «ایسنا»، رئیسی با بیان اینکه فاز ۱۱ پالایشگاه عظیم پارس‌جنوبی نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواست رشد اقتصادی ما منفی، تجارت و روابط کشور با همسایگان و دیگر کشورها متوقف و تراز تجاری کشور منفی شود، اما امروز می‌بینند که رشد اقتصادی و تراز تجاری کشور مثبت و تجارت ما با همسایگان با رشد ۴۰ درصدی مواجه شده و با عضویت در سازمان شانگهای ارتباط ما با همه زیرساخت‌های آسیا برقرار شده است.

رئیسی با بیان اینکه قدرت ملت، تحریم‌ها و تهدیدها و جنگ نظامی ۸ ساله را شکست داد و استکبار جهانی را حیرت‌زده کرده است، افزود: در جنگ ترکیبی، دشمن به دنبال توقف قطار پیشرفت است و در جنگ نظامی و اقتصادی شکست خورد. رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان بوشهر با بیان اینکه بر پایان تنش آبی در سراسر کشور متمرکز شده‌ایم، گفت: از امروز جیره‌بندی آب در بوشهر پایان یافت و آب گوارا به دست مردم خواهد رسید.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش در جریان سفر به بوشهر با بیان اینکه از وعده خود به مردم برای ایجاد اشتغال عقب نیستیم، گفت: وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد.  همزمان با سفر رئیسی به بوشهر از ۲۲۲۱ واحد مسکونی بهره‌برداری و عملیات اجرایی ساخت ۴۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بوشهر آغاز شد. همچنین فاز ۱۴پارس‌جنوبی، یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در سفر رئیسی به استان بوشهر افتتاح شد. رئیس‌جمهور همچنین از ۱۵ طرح بزرگ آب‌شیرین‌کن، خط آبرسانی، آبگیری سد و انتقال برق در استان بوشهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد. براین اساس سدهای «باغان» و «اخند» در استان بوشهر با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، روز گذشته در آیینی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر نیرو آبگیری شد. از سوی دیگر جشن ازدواج ۳۱۳ زوج بوشهری با حضور رئیسی برگزارشد./ ایسنا / خبر‌آنلاین