حسینی همچنین تصریح کرد این کمیسیون هیچ مصوبه‌ای درباره تغییر قیمت هیچ فرآورده‌ای نداشته است. وی در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار کرد: حقوق شاغلان فعلی در سال آینده از ۷ میلیون و ۹۲۰هزار تومان کمتر نخواهد بود. رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده همچنین اعلام کرد که در گزارش کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای مبنی بر سهمیه ۱۵لیتری بنزین نداریم. حسینی در عین حال با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده لایحه‌ای ایده‌آل نیست، آن را لایحه‌ای معقول توصیف کرد. رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با بیان اینکه ما اصولی را دنبال می‌کردیم، تصریح کرد: اگر چه خلأ وجود قانون برنامه هفتم توسعه پابرجاست، اما یکی از اصول ما رعایت سیاست کلی برنامه هفتم بود.

 میزان تغییر سقف بودجه

حسینی در مورد تغییر سقف بودجه و میزان آن گفت: ما اهتمام داشتیم که از ایجاد منابع واهی و در مقابل ایجاد تعهدات بلاوجه پرهیز کنیم که این موضوع کاملا رعایت شده است و تغییرات سقف بودجه در کمیسیون تلفیق به مراتب کمتر از چیزی بوده که قبلا اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: در بسیاری از ردیف‌های لایحه بودجه، عدد ۱۰۰ میلیون تومان نوشته شده بود که در سال‌های گذشته این عدد را یک می‌گذاشتند، اما هر کدام از این عددهای یک حکایت از هزاران میلیارد تومان پول بود. اگر بخواهیم این‌گونه حرکت کنیم هیچ تغییری رخ نداده، اما اگر بخواهیم شفاف صحبت کنیم تاکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سقف تغییر کرده، البته ممکن است این عدد در صحن علنی نیز تغییر کند که باید گفت ۳۰ هزار میلیارد تومان مذکور کمتر از ۲ درصد سقف بودجه است. مقایسه لایحه بودجه ۱۴۰۲ با ۱۴۰۱ نشان‌دهنده ظرافت‌هایی است، به‌طور مثال در سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی در هدفمندی مستتر شده بود که امسال این موضوع را نداریم.

 سهمیه ۱۵ لیتری بنزین نداریم

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تخصیص ۱۵ لیتر سهمیه بنزین به اعضای خانواده‌های فاقد خودرو گفت: در انتشار این خبر ناهماهنگی اتفاق افتاد، زمانی که این پیشنهاد مطرح شد که البته دربردارنده نکات مفیدی نیز بود، بنده در حین رأی‌گیری اعلام کردم که این پیشنهاد به دوسوم آرا نیاز دارد که این پیشنهاد این تعداد را کسب نکرد، دوستان مطرح کردند که اگر اصلاحاتی انجام دهیم، این پیشنهاد به دو‌سوم آرا نیاز ندارد که خبر آن منتشر شد. پس از اینکه موضوع را بررسی کردم، مشخص شد که حین ارائه پیشنهاد، اصلاحات مطرح نشده بود، بنابراین پیشنهادی که به رأی گذاشته شده بود به دو‌سوم آرا نیاز داشت، بنابراین این پیشنهاد الحاقی تصویب نشد و در گزارش کمیسیون به صحن ثبت نشده است، زیرا به دو‌سوم آرا نیاز داشت. حسینی در ادامه در خصوص اینکه در گزارش کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای مبنی بر سهمیه ۱۵لیتری بنزین داریم، گفت: خیر، چنین چیزی نداریم.

 توجه به اقشار آسیب‌پذیر

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان اینکه یکی از نکات بسیار مهمی که در بررسی لایحه بودجه توجه کردیم، توجه به اقشار آسیب‌پذیر بود، افزود: بنابراین رشد منابع مربوط به سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی‌(ره) از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافت. وی با بیان اینکه به حقوق بازنشستگان توجه شد، تصریح کرد: نسبت به حقوق سربازان نیز توجه ویژه صورت گرفت. رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ درباره اینکه چرا کمیسیون تلفیق به موضوع مشمولان غایب سربازی وارد نشده است، تصریح کرد: این موضوع قانون دائمی دارد ما مصوبه‌ای درباره آن نداشته و موضوع خرید سربازی هم در لایحه نیامده و به آن ورود نکرده‌ایم.

 میزان افزایش حقوق‌ها

حسینی درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده با توجه به تورم شدید گفت: دولت در لایحه بودجه مطرح کرده بود که به‌طور متوسط حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش یابد که کمیسیون تلفیق «متوسط» را حذف کرد و افزایش حقوق برابر با ۲/ ۱ برابر یا ۲۰ درصد شد. به گفته رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، با افزایش ۲۰ درصدی حداقل حقوق سال جاری، حداقل حقوق سال آینده حدود ۷ میلیون و ۹۲۰هزار تومان می‌شود. حسینی تصریح کرد: حقوق شاغلان فعلی در سال آینده از ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان کمتر نخواهد بود، البته باید مطرح کنم افزایش تورم بیشتر از این بوده، اما ما براساس منابع دولت افزایش حقوق را ۲۰ درصد تصویب کردیم.

 رشد ۵۰ درصدی میزان وام ازدواج

وی درباره وام ازدواج در بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: مبانی تغییرات در تلفیق از سه جا نشأت می‌گرفت؛ نمایندگان حق قانونی‌شان این بود که براساس شرایط کشور و دغدغه مردم پیشنهادهایی ارائه کنند؛ مثلا در جدول اعتبارات متفرقه در ردیفی بیش از ۳۰۰ همت منبع پیش‌بینی شده بود، اما در برخی جاها نام دستگاه مشخص نبود البته این موضوع را بررسی و احکامی ذیل جداول آمده بود که رسیدگی نمی‌شد که ما آنها را رسیدگی کردیم. حسینی افزود: وام ازدواج ۱۸۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین پیش‌بینی شد که وام ازدواج برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم‌های زیر ۲۳سال ۲۲۰میلیون تومان است؛ میزان وام ازدواج ۵۰درصد رشد داشته است.

 میزان یارانه نان و فروش نفت

حسینی همچنین درباره میزان یارانه نان گفت: ما جدول هدفمندی یا همان تبصره ۱۴ را تغییر ندادیم و منابع و مصارف عینا تصویب شد؛ امسال میزان منابع هدفمندی ۶۴۰ همت بود که در بودجه سال آینده ۶۶۰ همت شد که این همان پیشنهاد دولت است و آن را تغییر ندادیم. وی درباره میزان فروش نفت گفت: کل منابع مربوط به صادرات نفت‌خام و میعانات گازی و خالص گاز صادرات گاز طبیعی ۶۰۴ همت پیش‌بینی شده است. دولت پیش‌بینی کرد که در سال آینده یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت صادر شود که این غیر از میعانات گازی است، یک میلیون و ۴۰۰هزار بشکه نفت صادرات و معادل ۱۵۰ هزار بشکه نفت میعانات گازی جهت عرضه پتروشیمی‌ها به نرخ هر بشکه ۸۵ دلار با نرخ ارز ۲۳ هزار تومانی بوده که در مرکز پژوهش‌ها محاسبه کردند که اگر میزان صادرات نفت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به نرخ ۷۵ دلار با نرخ ارز تسعیر ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد نیز درآمد نفتی ۶۰۴ همت قابل تحصیل است.